کد خبر: ۷۸۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
برجام دستاوردی خاص از دیپلماسی چندجانبه است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد

روسیه: اجرای فوری برجام ضروری است

ایگور ویشنوتسکی، معاون رئیس هیئت روسیه در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) در سازمان ملل گفت که به اعتقاد روسیه اجرای فوری برجام ضروری است و، اما نبود پیشرفت در حل و فصل وضعیت برجام تا حد زیادی به آمریکا مربوط است.
روسیه: اجرای فوری برجام ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

ویشنوتسکی سه‌شنبه شب افزود: ما قاطعانه به لزوم از سرگیری اجرای کامل برجام در اسرع وقت اعتقاد داریم. برجام دستاوردی خاص از دیپلماسی چندجانبه با اثربخشی و قابلیت اثبات شده است.

به گزارش تارنمای "نمایندگی روسیه در سازمان ملل"، وی ادامه داد: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. روسیه کاملاً به برجام متعهد است و امیدوار است سایر شرکا و همچنین کل جامعه جهانی نگرش مسئولانه مشابهی در این زمینه داشته باشند.

معاون رئیس هیئت روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما امیدواریم که تعهدات آمریکا و ایران برای همکاری در جهت بازگشت به برجام و اجرای کامل این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محقق شود. بدون احیای مجدد برجام با ظرفیت کامل آن، سطح قبلی شفافیت برنامه هسته‌ای ایران محقق نخواهد شد.

این مقام روس تاکید کرد: ما معتقدیم که عدم پیشرفت در حل و فصل وضعیت پیرامون برجام تا حد زیادی با اتکای آمریکا به اعمال زور مرتبط است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین