کد خبر: ۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰
در كنسرت شهرام ناظری:

تقاضای کمک «عزت‌الله انتظامی»برای آزادی يک نوجوان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عزت‌الله انتظامی» در جريان چهارمين شب كنسرت شهرام ناظری از حاضران در كاخ نياوران و مردم، تقاضای كمک به يک نوجوان اعدامی را مطرح كرد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، در چهارمين شب كنسرت شهرام ناظری و گروه مولوی در كاخ نياوران، شهرام ناظری اواسط برنامه رو به حاضران گفت: «آقای انتظامی در مورد يک اقدام انسانی صحبت‌هايی با شما دارند. البته وی اين صحبت‌ها را قبلا با من مطرح كرد، اما اگر توسط اين اسطوره هنر ايران زمين مطرح شود، بهتر است».
 
سپس گروه مولوی جايگاه را ترک كرد و انتظامی روی سن آمد و گفت: «وقتی شهرام داشت مي‌خواند، فكر می‌كردم وقتی سرزمين مهد هنر، فرانسه، نشان هنری -آن هم نشان درجه يک خود- را به او می‌دهد، اين نشان می‌دهد كه چه هنرمندانی اين‌جا زندگی می‌كنند». 

انتظامی كه برای دومين بار در طی اين چهار شب، در كنسرت ناظری حاضر می‌شد،‌ اظهار داشت: «وقتی كه شهرام می‌خواند، به خلسه می‌روم». 

وی سپس صحبت اصلی خود را درمورد كمک به يک نوجوان اعدامی، اين‌طور آغاز كرد كه ظاهرا پنج شش سال قبل چند نوجوان از خانه بيرون می‌روند و شوخی شوخی دعوا می‌گيرند و يكی از آن‌ها چاقو می‌كشد و ديگری را می‌كشد. 

به گفته انتظامی حالا بعد از اين سال‌ها، قاتل به سن 18 سال رسيده و قرار است اعدام شود.
وی افزود: «سينماگرانی چون كيومرث پوراحمد، اميرشهاب رضويان و پرويز پرستويی برای جلب رضايت خانواده مقتول صحبت‌هايی كرده‌اند و سرانجام قرار شد كه من صحبت‌های نهايی را با پدر و مادر مقتول انجام دهم». 

انتظامی در جريان كنسرت ديشب، با بعض و اشک به حاضران گفت: «پسرهايی كه بيرون از خانه آمدند، قصد آدم‌كشی نداشتند. آن‌ها خيلی جوانند. ظاهراً قرار است كه خانواده مقتول طناب دار را دور گردن پسر بيندازند. من به پدر مقتول گفتم تو شب می‌دانی كه فردا بايد بروی و طناب دار را دور گردن قاتل بيندازی. درحالی‌كه او هيچ وقت نيت قبلی در قتل پسرت نداشته است. بر فرض هم كه اين كار را كردی، شب چگونه می‌خواهی سر روی بالش بگذاری؟»
 
به گفته عزت‌الله انتظامی، چون خانواده مقتول فقير هستند، تقاضای ديه كرده‌اند. به‌اين ترتيب انتظامی از حاضران در كنسرت خواست هركس هرچقدر می‌تواند برای نجات اين نوجوان از اعدام كمک كند. 
 
به گزارش آفتاب، 5 صندوق در محل اجرای كنسرت شهرام ناظری در كاخ نياوران برای دريافت كمک‌های نقدی حاضران در نظرگرفته شده بود.
 
همچنين انتظامی شماره حساب 717865 بانک ملی، شعبه باغ فردوس، به‌نام مشترک كيومرث پوراحمد، پرويز پرستويی و عزت‌الله انتظامی را برای كمک اعلام كرد. 

از ديگر نكات چهارمين شب كنسرت گروه مولوی، حضور خانواده مرحوم خسرو شكيبايی بود.

 ناظری در ابتدای كنسرت گفت: «دوستان به من پيشنهاد دادند امشب خانواده مرحوم شكيبايی را دعوت كنيم و يک صندلی و گل را به او اختصاص دهيم كه من هم استقبال كردم». 
 
ناظری در سومين شب كنسرت خود در كاخ نياوران، قبل از صحبت‌های انتظامی قطعاتی از آلبوم مولوی را اجرا كرد و بعد از صحبت‌های انتظامی به تک‌نوازی با سه‌تار و تک‌خوانی پرداخت و درنهايت قطعات كردی را اجرا كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
قصاص ضامن زندگی است آنرا به بهای اشکی و آهی نفروشیم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
اگر چه كار خوبي مي‌تواند باشد ولي نبايد با موضوع به صورت احساسي مواجه شد. عدل الهي حكم مي‌كند در صورت عدم رضايت اولياي دم حدود الهي به اجرا درآيند. برخي مواقع انسان با ظاهر بيني اجراي عدالت را نمي‌پسندد و آن را دور از احساس و عاطفه تلقي مي‌كند ولي در بطن اين حدود الهي عدالت واقعي نهفته است.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
لذتي كه در عفو است در قصاص نيست.
اميرالمونين علي(ع) مي فرمايداگر كسي از حق خود بگذرد و به جاي قصاص عفو بكند به مثابه رفتار خدايي عمل كرده است.
به نظر من رفتاري كه در سنين پايين وبدون قصد وانگيزه قبلي رخ ميدهد ميتواند براي عفو كننده بسيار راحت تر باشد وانشاءالله با اين اقدام انساني هنرمندان ومردم اينبار نيز يك زندگي به جامعه بازگردد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
خداوند در قران در مورد قصاص ميفرمايد. اين حق شماست ولي بخشش بهتر است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین