کد خبر: ۷۸۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

طالبان به آمریکا هشدار داد

طالبان هشدار داد که عملیات پهپادی آمریکا در خاک افغانستان هرگز نباید تکرار شود.
طالبان به آمریکا هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

طالبان با انتشار بیانیه‌ای درباره ادعای اخیر جو بایدن اعلام کرد حکومت افغانستان از حضور «ایمن الظواهری»، سرکرده گروه القاعده اطلاعی نداشته و به آمریکا هشدار داد که عملیات پهپادی در خاک افغانستان را «هرگز تکرار نکند».

به گزارش ایندیپندنت، این نخستین اظهارنظر رسمی طالبان درباره کشتن سرکرده القاعده است که رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد نیروهای ارتش آمریکا موفق شدند او را در یک حمله پهپادی در شهر کابل، پایتخت افغانستان به قتل برسانند.

اما در بیانیه طالبان اینگونه آمده: در روز دوم ماه محرم، یک خانه مسکونی در شهر کابل هدف حمله هوایی قرار گرفت، دو روز بعد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکا در این حمله ایمن الظواهری را هدف قرار داده‌اند.

در روز اعلام کشته‌شدن ایمن الظواهری، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا طالبان را متهم به «نقض فاحش توافق دوحه» کرد، چرا که «به ایمن الظواهری پناه داده و در خاک افغانستان از او میزبانی کرده است».

اما در این بیانیه، طالبان تأکید می‌کند که هیچ اطلاعاتی درباره ورود ایمن الظواهری به شهر کابل و اقامت او در این شهر ندارد.

طالبان در این بیانیه آمریکا را به نقض توافق دوحه متهم می‌کند و در این‌باره می‌گوید: از خاک افغانستان هیچ نوع تهدیدی علیه هیچ کشوری از جمله آمریکا نخواهد شد. امارت اسلامی افغانستان خواهان اجرای توافق دوحه است و نقض این توافق باید پایان یابد.

در بند پایانی بیانیه، طالبان با بیان اینکه «آمریکا به قلمرو ما تجاوز کرده و همه اصول بین‌المللی را نقض کرده» به مقامات آمریکا هشدار می‌دهد «اگر چنین عملی تکرار شود، مسئولیت هر نوع پیامد آن، متوجه آمریکا خواهد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین