کد خبر: ۷۸۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

مقدونیه شمالی تانک و هواپیما به اوکراین می‌فرستد

مقدونیه شمالی اعلام کرد، حاضر است تانک‌های ارتش خود را به اوکراین ارسال کند. ظاهراً این تانک‌ها مربوط به دوران شوروی است.
مقدونیه شمالی تانک و هواپیما به اوکراین می‌فرستد
آفتاب‌‌نیوز :

میخایلو پودولیاک دستیار ارشد رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفت، مقدونیه شمالی موافقت کرده است که تانک و هواپیما به اوکراین تحویل دهد.

پودولیاک با انتشار پستی توئیتری نوشت: در شرایط کنونی بسیاری از کشورها شجاعت بیشتری نسبت به نیمی از کشورهای عضو گروه ۲۰ خود نشان می‌دهند.

وزارت دفاع مقدونیه شمالی واقع در منطقه بالکان هفته گذشته اعلام کرد، قصد دارد تانک‌های مربوط به دوران شوروی را برای کمک به اوکراین ارسال کند. این کشور جزئیات زیادی درباره تحویل هواپیما به اوکراین ارائه نکرده است.

هفته گذشته دولت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد فعلاً برای ارسال تانک‌های خود به اوکراین آمادگی ندارد.

مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا سه‌شنبه هفته گذشته به خبرنگاران گفت: اسپانیا نمی‌تواند تانک‌های لئوپارد ۲A۴ خود را به اوکراین بفرستد زیرا این تانک‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار نگرفته‌ و ممکن است برای کاربران آنها خطرناک باشند.

روبلز پیش از این در ماه ژوئن گفته بود، دولت اسپانیا در نظر داشت این تانک‌ها را به اوکراین ارسال کند ولی در حال حاضر مقامات این کشور در حال بررسی ارسال ۴۰ تانک لئوپارد تولید آلمان هستند.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین دولت اسپانیا بارها به لحاظ سیاسی و نظامی از دولت اوکراین در مقابل روسیه حمایت و بزرگترین محموله‌های نظامی را به کی‌یف ارسال کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین