کد خبر: ۷۸۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
اولیانوف: پیش‌نویس توافق وین توسط همه طرف‌ها به‌دقت بحث شده است

آیا روسیه و چین پیش‌نویس اروپا برای احیای برجام را رد کرده‌اند؟

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که گزارش‌ها درباره مخالفت پکن و مسکو با پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق در مذاکرات وین درست نیست.
آیا روسیه و چین پیش‌نویس اروپا برای احیای برجام را رد کرده‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعاها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.

اولیانوف در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق وین را رد کرده‌اند، تاکید داشت: «البته که این درست نیست».

وی در صفحه توئیتر خود توضیح داد: «زیرا پیش نویس تصمیم در مورد احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت‌کنندگان در گفتگوهای وین از جمله روسیه و چین مورد بحث قرار گرفته است».

این دیپلمات روس اضافه کرد:‌«اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، اخیراً فقط چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آنها حمایت می‌کنیم».

اولیانوف پیش از این نیز گفته بود: «مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند». 

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه در رأس هیاتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین