این شرکت صنایع غذایی تاکید کرده است که به «حق حاکمیت» و «تمامیت ارضی» چین احترام میگذارد. ویدئوی تبلیغاتی این شرکت برای رویدادی مشترک با گروه موسیقی «بی تی اس» با جمله «فقط در این کشورها» و با نمایش پرچمهای کرهجنوبی، مالزی و تایوان به پایان میرسید.
هرچند این ویدئو برای نمایش و تبلیغ در چین تهیه نشده بود، اما واکنش بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی در این کشور را برانگیخت.
چین تاکید میکند که تایوان با جمعیت ۲۳ میلیون نفری خود بخشی از خاک این کشور محسوب میشود. پکن به هرگونه اقدام بینالمللی که به نوعی تایوان و حکومت آن را به رسمیت بشناسد به شدت واکنش نشان میدهد.
در همین راستا سفر چند روز پیش نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش تند مقامات چین را به دنبال داشت.
شرکت مارس ریگلی علاوه بر انتشار بیانیهای که در آن بابت معرفی تایوان به عنوان «کشور» عذرخواهی کرده در حساب کاربری «اسنیکرز» در شبکه اجتماعی «ویبو» نوشته است: «در جهان فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخشی غیرقابل انکار از قلمرو چین است.»
شبکه اجتماعی «ویبو» در چین محبوبیت زیادی دارد.
ارتش چین از روز پنجشنبه رزمایش نظامی در اطراف تایوان را در واکنش به سفر نانسی پلوسی به این جزیره آغاز کرده است.
مارس ریگلی اولین شرکتی نیست که از بیم از دست دادن بازار چین از موضع خود بر سر تایوان عقبنشینی میکند. شرکت فرانسوی «ال و ام هاش» تولید کننده محصولات لوکس نیز پیش از این در سال ۲۰۱۹ بابت استفاده از تصویری که در آن نقشه چین بدون جزیره تایوان دیده میشد عذرخواهی کرده بود.