کد خبر: ۷۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

پیام رئیسی به آیین تشییع سردار بی‌سر در شیراز

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در پیامی به آیین تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبدالله اسکندری در شیراز، از این شهید والامقام به عنوان یکی از چهره‌های راست قامت ولایت‌مدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین (ع) یاد کرد.
پیام رئیسی به آیین تشییع سردار بی‌سر در شیراز
آفتاب‌‌نیوز :

آیین تشییع سردار شهید اسکندری روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی در خیابان‌هایی از شهر شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد که در این آیین‌،‌ قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیام رئیس‌جمهوری را در صحن آستان مقدس قرائت کرد.

در پیام رئیس‌جمهوری به این آیین با اشاره به آیه مبارکه “و لاتحسبنَّ الذینَ قتِلوا فی سبیل الله امواتاً بَل أحیاء عند ربّهم یرزقون” آمده است: پرواز در ساحت قدس ربوبی با بال‌های زیبای شهادت و عند ربهم یرزقون شدن، رسم و آئین پرفروغ و مشعشی است که از مسجد کوفه و صحرای کربلا آغاز و همه شیفتگان و دل‌دادگان در طول اعصار و قرون را شیفته و واله خود نموده است.

رئیسی در این پیام افزود: شهیدان زبدگان و دانایان حقیقی عالم وجود بودند که همواره مترصد بهره بردن از دروازه‌های باز شده آسمان برای لبیک به ندای هل من ناصر حسینی بودند و جان شریف خود را به پروردگار عالمیان هبه و رضایت ابدی رب جلیل را خریدند و مصداق آیه شریفه “ارجعی الی ربِکِ راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی” گردیدند.

در این پیام آمده است: بار دیگر شاهدیم که در ایام سوگواری خامس آل عباء (ع)، استان فارس و شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیکر مطهر یکی از راست قامتان ولایت‌مدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیسی در این پیام افزوده است: شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی سرش، سر، داد اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون‌خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله ی بنی هاشم نشد و این مزد زیبا و گرانسنگ و گوهر تابناک به او داده نشد مگر به واسطه اخلاص و صفای درون و عمل جهادی که در طول حیات طیبه اش همواره در وجود وی موج می‌زد.

رئیس جمهوری با تجلیل از پایمردی و ایثارگری سردار شهید اسکندری تصریح کرد: او آسایش و راحت دنیا و مافیهای آن را فدای امنیت و آرامش و سرافرازی مسلمانان و ایران سربلند نمود.

در این پیام آمده است: تبریک و تسلیت باد شهادت این رادمرد عرصه جهاد و شهادت به محضر حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمان ولایت‌مدار استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت و خاندان مکرمش و همسنگران عزیز و گرامیش که سالکان راه پررهرو او بوده و هستند. امیدوارم خداوند بلندمرتبه ما را رهروان و تابعان و قدردان همیشگی این شهیدان بلندمرتبه و گرانقدر قرار دهد.

آیین تشییع سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی از میدان شهدا در شیراز آغاز شد. در ادامه این آیین در حرم مطهر شاهچراغ (ع) که با حضور جمعیت گسترده سوگواران همراه بود، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نماز را بر پیکر پاک این شهید اقامه کرد. پیکر این شهید سرافراز در ادامه به گلزار شهدای دارالرحمه شیراز منتقل و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. او خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد و تهران و برخی از شهرهای استان فارس تشییع و در نهایت برای خاکسپاری به شیراز منتقل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین