کد خبر: ۷۸۶۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در ۴ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان چهار استان کشور در روز‌های ۱۶ و ۱۷ مردادماه را تشریح کرد.
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در ۴ استان
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه گفت:‌ در پی بارش شدید باران و وقوع توفان از روز ۱۶مرداد ۱۴۰۱ تا عصر امروز بخش‌هایی از مناطق غرب کشور دچار سیل و آبگرفتگی شد که عملیات امداد و نجات در این مناطق بلافاصله آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مناطق تحت تاثیر ۱۴ شهرستان در چهار استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری بود، گفت:‌ بر این اساس در استان اصفهان در سه شهرستان سمیرم، بوئین میان‌دشت و فریدون شهر، در استان لرستان در دو شهرستان ازنا و الیگودرز، در استان چهارمحال و بختیاری در هفت شهرستان کوهرنگ، لردگان، اردل، لردگان، فارسان، کیار و بروجن و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دو شهرستان دنا و بویراحمد عملیات امدادی انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی این دو روز در مجموع بیش از ۴۵۰۰ خدمت امدادی از سوی هلال احمر در این چهار استان ارائه شده است، گفت: به ۳۷۸۳ نفر امدادرسانی شده و ۷۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. از ۷۳ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۹۸ دستگاه خودرو نیز رهاسازی شده‌اند. همچنین ۴۱ خانوار نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در ۴ استان

خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر به تفکیک چهار استان و نوع خدمات

به گفته ولیپور در مجموع ۱۶۶ امدادی در ۵۰ تیم عملیاتی و به همراه ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار در این ماموریت‌ها حضور داشتند و نسبت به توزیع ۱۶۶ دستگاه چادر، ۵۳۳تخته پتو، ۱۲۳ تخته موکت، ۵۲۷ بسته غذایی و ... اقدام کردند.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر این چهار استان در دیگر استان‌های کشور نیز که از روزهای قبل تحت بارش شدید باران قرار گرفته و شاید جاری شدن سیل در آنها بود، عملیات امدادی در حال انجام است که گزارش تجمیعی آن اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین