کد خبر: ۷۸۶۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با هرتزوگ

سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل در مورد همکاری‌های دوجانبه به صورتی تلفنی بحث و گفتگو کرد.
گفت‌وگوی تلفنی پوتین با هرتزوگ
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و اسحاق هرتزوگ، تعدادی از موضوعات همکاری دوجانبه بین دو طرف از جمله مسائل بشردوستانه و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر ریاست رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرتزوگ امروز با ولادیمیر پوتین تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این تماس تلفنی از سوی اسحاق هرتزوگ و به درخواست یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و با هماهنگی وزارت امور خارجه این رژیم انجام شد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در مورد روابط دوجانبه اسرائیل و روسیه از جمله چالش‌های پیش‌روی یهودیان در روسیه و فعالیت‌های آژانس مهاجرت یهودیان در روسیه صحبت کردند.

بر اساس این بیانیه، روسای اسرائیل و روسیه بر همکاری در زمینه‌های مهم میان دو طرف تاکید و درمورد ادامه تماس میان دو طرف توافق کردند.

اخیرا به دلیل موضع‌گیری‌های اسرائیل در مورد جنگ اوکراین؛ روسیه به آژانس یهود فعال در این کشور دستور داد تا فعالیتش را متوقف کند.

آژانس مهاجرت یهودیان در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد؛ این آژانس نقشی کلیدی در اسکان مهاجران یهودی در سرزمین‌های اشغالی ایفا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین