کد خبر: ۷۸۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
سخنگوی کمیسیون اروپا:

ایران و آمریکا یک تصمیم سیاسی فوری اتخاذ کنند

سخنگوی کمیسیون اروپا هم‌زمان با پایان دور جدید گفت‌وگوها در وین، از تهران و واشنگتن خواست یک تصمیم سیاسی فوری درباره پیش‌نویس توافق بگیرند.
ایران و آمریکا یک تصمیم سیاسی فوری اتخاذ کنند
آفتاب‌‌نیوز :

«پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا هم‌زمان با پایان دور جدید گفت‌وگوها در وین، از تهران و واشنگتن خواست یک تصمیم سیاسی فوری درباره پیش‌نویس توافق بگیرند.

وی ادامه داد: «هرچه می‌توانسته مورد مذاکره قرار گیرد، در نسخه نهایی متن گنجانده شده و حالا کشورهای عضو باید تصمیم‌های سیاسی بگیرند».

استانو با اعلام این‌که فرصت تدوین پیش‌نویس توافق جدید به پایان رسیده است، افزود: «این تصمیم یا آری است یا نه.»

در صورت عدم مخالفت با «متن نهایی»، برجام احیا می‌شود

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد که «متن نهایی» پیش‌نویس تصمیم‌ها برای احیای برجام به طرف‌های شرکت‌کننده ارائه شده است.

وی در توییتی نوشته بود: «هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا متن نهایی پیش‌نویس تصمیم‌ها برای احیای برجام را ارائه کرده است. شرکت‌کنندگان مذاکرات وین اکنون باید تصمیم بگیرند که این پیش‌نویس برای آنها قابل قبول است یا نه. اگر مخالفتی نباشد، توافق هسته‌ای احیا می‌شود».

در حالی که برخی مقامات غربی گفته‌اند که متن نهایی توافق احیای برجام آماده شده است اما ایران مذاکره‌کنندگان ایرانی گفته‌اند که هنوز متنی نهایی نشده و در حال بررسی ایده‌های مطرح شده در مذاکرات وین هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین