کد خبر: ۷۸۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد:

شهادت ۳۷ کودک فلسطینی به دست نظامیان اسرائیل

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره کودکانی که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند، ابراز نگرانی کرد.
شهادت ۳۷ کودک فلسطینی به دست نظامیان اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره کودکانی که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس آمارهای رسمی، ۱۷ کودک در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند و دو کودک دیگر نیز طی هفته گذشته، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس و الخلیل به شهادت رسیدند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای عنوان کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۳۷ کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین به قتل رسیده اند.

میشل باشه اظهار داشت: آسیب زدن به هر کودک در جریان هر نزاعی، بسیار ناراحت کننده است، همانطور که قتل و معلول کردن کودکان نیز موضوعی غیر منطقی و غیر قابل توجیه است.

در این بیانیه آمده است: هزینه مدنی حمله اخیر به غزه بسیار بالا بود و دفتر حقوق بشر سازمان ملل در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که دست کم ۲۲ غیر نظامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، از جمله ۱۷ کودک و زن به قتل رسیده اند.

بیانیه مذکور افزود: همچنین ۳۶۰ نفر دیگر در این حمله زخمی شده اند که حدود دو سوم آنها غیر نظامی هستند. ۱۵۱ نفر از مجروحان کودک، ۵۸ نفر زن و ۱۹ نفر دیگر سالخورده هستند، البته در برخی حوادث اکثریت قربانیان کودک بودند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد: در حالی که آتش بس بعد از حمله اخیر به غزه همچنان برقرار است، اما تنش ها در کرانه باختری در اوج خود قرار دارد، در همین مدت ۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس و الخلیل که دو نفر از آنها کودک هستند، به شهادت رسیده اند.

وی تاکید کرد: استفاده افراطی از ذخایر جنگی از طرف نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه شرق قدس اشغالی در سال ۲۰۲۲، به طور نگران کننده ای منجر به افزایش قتل کودکان شده است.میشل باشله خواستار انجام تحقیقات فوری، مستقل، شفاف و جامع درباره حوادث منجر به کشتار و زخمی شدن افراد شد.

گفتنی است، شمار شهدای فلسطینی در درگیری‌های اخیر و بمباران های رژیم صهیونیستی به ۴۸ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین