کد خبر: ۷۸۷۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
تبلیغات

شرایط سفر به کربلا در اربعین ۱۴۰۱

می‌توانیم بگوییم که در این روز‌های گرم تابستانی بهترین انتخاب برای سفر به کربلا، خرید بلیط هواپیما به یکی از شهر‌های نزدیک این شهر و بعد عزیمت به سمت کربلا به صورت زمینی است.
شرایط سفر به کربلا در اربعین ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها عاشقان اهل بیت در تکاپوی سفر به کربلا و حضور در کنار حرم سیدالشهدا (ع) هستند. کربلا یکی از شهر‌های مهم و البته زیارتی عراق و جهان است. در این شهر که اتفاقا فاصله زیادی تا شهر‌های جنوبی ایران ندارد؛ حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) قرار گرفته و همین این شهر را به مقصد زائران و عزاداران اهل بیت (ع) تبدیل کرده است. راه‌های مختلفی برای رفتن به کربلا وجود دارد، اما از میان آنها، بهترین گزینه برای سفر خرید بلیط نجف از مرجعی ارزان و کامل همچون فلای تودی است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، زیرا قصد داریم تا در ادامه، درباره شرایط سفر و بهترین راه برای سفر به کربلا در سال ۱۴۰۱ برایتان بگوییم.

سفر هوایی به کربلا یا زمینی؟ مسئله این است!

سفر به کربلا همیشه طرفداران پروپاقرص خودش را داشته است. همانطور که گفتیم؛ این شهر مقدس میزبان دو امام مقدس و عالیقدر است و همین در توصیف ارزش‌های فراوان این شهر، اصل مطلب را بیان می‌کند. امسال دهه محرم با هشتم تا دهم مرداد ماه و اربعین حسینی با روز شنبه، ۲۶ شهوریور مصادف شده است. طبق رسم هر سال، امسال هم در این تاریخ‌ها، آمار سفر به کربلا از طریق راه‌های مختلف بسیار بالا می‌رود. این استقبال بسیار بالا باعث شده تا مسافران بسیاری به دنبال پاسخ این سوال باشند که واقعا بهترین راه سفر به کربلا چیست؟ زمینی به آن سفر کنیم بهتر است یا با خرید بلیط هواپیما، سفری راحت به آن داشته باشیم؟

همانطور که می‌دانید؛ راه‌های مختلفی برای سفر به کربلا وجود دارد. از راه‌های زمینی گرفته تا خرید بلیط هواپیما و پرواز به سوی عراق، همه روش‌هایی هستند که می‌توانید برای سفر به کربلا از میان آن‌ها انتخاب کنید. هر کدام از این روش‌ها برای سفر به کربلا، چالش‌های مخصوص به خودشان را دارند که البته ما در ادامه به بررسی آن‌ها و یافتن پاسخ سوالاتمان در این زمینه خواهیم پرداخت.

شرایط سفر به کربلا در اربعین ۱۴۰۱

سفر به کربلا با هواپیما

سفر به کربلا با خرید بلیط هواپیما یکی از آسان‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید برای سفر به این شهر انتخاب کنید. مخصوصا که به خاطر وجود کرونا با وجود واکسیناسیون گسترده در جهان، هر چه ایمن‌تر در مسیر کربلا سفر کنید؛ بهتر است. ضمن این که می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از فلای تودی، نه تنها حق انتخاب‌های بیشتری داشته باشید بلکه ارزان‌ترین نرخ را برای سفر خود نیز بپردازید. هر زمان هم که نیاز داشتید، می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی فلای تودی در هر ساعت از شبانه‌روز و در تمامی روز‌های هفته تماس برقرار کنید.

درباره سفر هوایی به کربلا باید بدانید که فرودگاه بین‌المللی کربلا سال دیگر افتتاح می‌شود بنابراین، پرواز مستقیمی به مقصد این شهر وجود ندارد. با این حال می‌توانید خرید بلیط هواپیمایتان را به مقصد یکی از هفت شهر عراق که امکان پرواز به آن‌ها وجود دارد، خریداری کنید. از میان این شهرها، بغداد و نجف بیش از دیگری به کربلا نزدیک هستند؛ ضمن این که با خرید پرواز تهران بغداد به صورت رفت و برگشت، می‎توانید به راحتی بلیط بغداد تهران را برای پرواز برگشتتان از مرجعی ارزان و کامل همچون فلای تودی از قبل تهیه کنید.

لازم به ذکر است که برای سفر به کربلا یا دیگر شهر‌های عتبات عالیات می‌توانید به صورت شخصی یا با ثبت‌نام در کاروان‌های اعلامی و معتبر سازمان حج و زیارت، سفر خود را انجام دهید.

سفر به کربلا از طریق راه‌های زمینی

روش دیگری که برای سفر به کربلا وجود دارد، راه زمینی است. البته برای سفر از این طریق به کربلا، می‌توانید با ماشین یا پیاده به این شهر سفر کنید. به خاطر علاقه و اشتیاق زائران اهل بیت، سازمان حج و زیارت و آژانس‌های گردشگری مختلفی که تحت نظارت این سازمان هستند، تور‌های زیارتی مختلفی را به وسیله اتوبوس به مقصد کربلا برگزار می‌‎کنند.

البته توجه به این نکته ضروری است که مسافران تنها در قالب کاروان‌های زیارتی می‌توانند از مرز‌های زمینی به سمت هر کدام از شهر‌های عراق سفر کنند. به همین دلیل، عبور از مرز‌های زمینی میان ایران و عراق بدون داشتن ویزا برای سفر‌های انفرادی به عراق تا اطلاع ثانوی، امکان‌پذیر نیست.

به این منظور، مسئولان وزارت کشور از زائران درخواست کرده‌اند تا به صورت انفرادی و گروهی برای سفر به کربلا و دیگر شهر‌های عتبات عالیات به مرز‌ها مراجعه نکنند. ضمن این که به گفته یکی از همین مسئولان، در حال حاضر دو مرز شلمچه و مهران برای تردد کاروان‌های زمینی به مقصد کربلا و عتبات باز است. تنها در صورتی که با کاروان سفر می‌کنید؛ می‌توانید با در دست داشتن گذرنامه معتبر و بدون اخذ ویزای عراق، وارد این کشور شوید.

همچنین اگر قصد سفر با پای پیاده به کربلا را دارید؛ باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنید. متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۰ مرداد لغایت ۳۱ همین ماه با ورود به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir درخواست خود را ارسال کنند. ثبت نام در این سامانه برای مسافران هزینه‌ای در بر ندارد.

شرایط سفر به کربلا در اربعین ۱۴۰۱

لازم است بدانید که طول مسیر دو شهر نجف تا کربلا که معمولا پیاده‌روی کربلا از این دو شهر انجام می‌شود، طولی برابر با ۸۵ کیلومتر دارد که البته طی سه روز طی می‌شود. این یعنی روزی حدود ۷ تا ۸ ساعت پیاده‌روی خواهید داشت.

همه چیز را درباره راه‌های سفر به کربلا گفتیم. با اطمینان می‌توانیم بگوییم که در این روز‌های گرم تابستانی بهترین انتخاب برای سفر به کربلا، خرید بلیط هواپیما به یکی از شهر‌های نزدیک این شهر و بعد عزیمت به سمت کربلا به صورت زمینی است. ضمن این که می‌توانید از میان پرواز‌های مختلفی که به مقصد عراق برگزار می‌شوند، ارزان‌ترین گزینه موجود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین خریداری کنید. برای رزروهتل در کربلا و دیگر شهر‌های عتبات عالیات نیز می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات پرداخت، واچر هتل شما به صورت آنی صادر می‌شود.

اگر سوالی درباره سفر به مقصد کربلا و رزرو هتل در این شهر دارید؛ می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین