کد خبر: ۷۸۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

فیلیپین قرارداد خرید بالگرد با روسیه را تعلیق کرد

سفیر مانیل در واشنگتن روز دوشنبه گفت فیلیپین پس از لغو قراردادی به ارزش ۲۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار دلاری با روسیه به سبب تحریم های اعمال شده علیه مسکو به سبب جنگ اوکراین ۱۶ فروند بالگرد سنگین شینوک از آمریکا خریداری می‌کند.
فیلیپین قرارداد خرید بالگرد با روسیه را تعلیق کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خوزه مانوئل رمولدز خاطرنشان کرد در ژوئن (خرداد-تیر) سال جاری چند روز پیش از پایان دوره شش ساله «رودریگو دوترته» ریاست جمهوری فیلیپین، این کشور قرارداد خرید ۱۶ فروند بالگرد ترابری به سبب نگرانی‌های ناشی از تحریم های اعمال شده علیه مسکو به سبب جنگ اوکراین را لغو کرد.

به گزارش رویترز، رمولدز گفت: لغو این قرارداد عمدتاً به دلیل جنگ در اوکراین صورت گرفته است.

رومولدز خاطرنشان کرد: این بالگردها با هدف جابجایی نیروها و آمادگی در برابر بلایای طبیعی در فیلیپین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، فیلیپین در حال پیگیری مذاکرات با روسیه برای بازپرداخت ۳۸ میلیون دلار پیش پرداخت خود برای بالگردهاست که قرار بود تحویل آن در نوامبر (آبان-آذر) سال آینده یا ۲۴ ماه پس از امضای قرارداد آغاز شود.

رومولدز گفت: فیلیپین در زمان رئیس جمهوری جدید این کشور «فردیناند مارکوس جونیور»، غیر از قراردادهای نظامی، خواهان افزایش مبادلات اقتصادی با آمریکا در زمینه‌های تولید، زیرساخت‌های دیجیتال و انرژی پاک، از جمله انرژی هسته‌ای است ...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین