کد خبر: ۷۸۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تبلیغات

خداحافظی با صورت خسته و اخمالو فقط با اسکلروتراپی

واریس به شکل‌های مختلفی روی سطح بدن ایجاد می‌شود. انواعی از واریس نیز وجود دارد که ابعاد بسیار کوچکی داشته و می‌توان به کمک روش‌های ساده، آن را از بین برد. اسکلروتراپی تاکنون یکی از بهترین روش‌ها برای درمان انواع واریس بوده است. البته نمی‌توان برای رگ‌های بزرگ از اسکلروتراپی استفاده کرد. ولی تاکنون این روش درصد رضایت بیشتری در میان بیماران داشته است.
خداحافظی با صورت خسته و اخمالو فقط با اسکلروتراپی
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از بیماری‌های شایع که در بسیاری از افراد بروز می‌کند، بیماری واریس است. واریس به معنی اتساع سیاهرگ‌ها و رگ‌های خونی است. این موضوع می‌تواند بر عملکرد جریان خون تاثیر گذار باشد. واریس در بسیاری از نقاط بدن مثل؛ پا یا چشم ایجاد می‌شود. علت ایجاد واریس، مسائل ژنتیکی و زمینه‌های ارثی است. به عنوان مثال نمونه‌های زیادی مشاهده شده است که واریس از مادر یا پدر به فرزندان منتقل شده است. معمولاً دلایل مختلفی باعث ایجاد این بیماری می‌شود.

هرچه سن انسان افزایش پیدا کند، دیوارۀ سیاهرگ‌ها سفت شده و دریچه‌های لانه کبوتری ضعیف می‌شوند. این موضوع یکی از دلایل اصلی ایجاد واریس است. اما روش‌های درمانی بسیار زیادی نیز برای این بیماری وجود دارد. به عنوان مثال روش اسکلروتراپی یکی از روش‌های رایج برای درمان واریس‌های طنابی شکل و شدید است. در ادامه این مطلب از پروفسور مهرداد اقدسی در رابطه با این روش درمانی و سایر انواع واریس به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

اسکلروتراپی چیست؟

همانطور که گفته شد، اسکلروتراپی واریس، بهترین روش برای درمان واریس‌های شدید است. از انواع واریس، می‌توان به واریس عنکبوتی یا واریس طنابی اشاره کرد. روش اسکلروتراپی نه تنها برای درمان واریس مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه یکی از روش‌های زیباسازی پوست نیز به شمار می‌رود.

ایجاد رگ‌های برجسته پشت دست، باعث می‌شود زیبایی پوست دست کاهش یابد. ولی با کمک اسکلروتراپی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. این روش حتی برای درمان واریس در ناحیۀ صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود صورت شما جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شود.

عملکرد اسکلروتراپی

در این روش ابتدا محلول اسکلروتراپی به درون رگ تزریق می‌شود. این محلول به مرور زمان عروق خونی را از بین می‌برد. نحوه از بین رفتن عروق خونی به کمک محلول اسکلروتراپی، بسیار جالب است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند این محلول بعد از تزریق به درون رگ‌های خونی، باعث باز شدن رگ‌ها شده و از این طریق، واریس را درمان می‌کند.

اما در واقع عملکرد اسکلروتراپی کاملاً برعکس است. این محلول بعد از تزریق به درون رگ‌های خونی، باعث انسداد رگ‌ها می‌شود. یعنی یک واکنش بین دیوارۀ داخلی رگ‌ها و محلول اسکلروتراپی انجام می‌شود که باعث می‌شود رگ انسداد یافته توسط بدن، جذب شود.

نحوه انجام اسکلروتراپی

در اسکلروتراپی به هیچ وجه از داروی بی حسی یا بیهوشی استفاده نمی‌شود. زمانی که محلول اسکلروتراپی وارد رگ‌های خونی شود، یک واکنش شیمیایی بین دیواره مویرگ‌های خونی و مواد درون محلول اسکلروتراپی، ایجاد می‌شود. آمپول اسکلروتراپی ممکن است به شکل فوم یا مایع به درون عروق خونی، تزریق شود.

این روش بسیار ساده است و در حدود نیم ساعت به پایان می‌رسد. تعداد جلسات اسکلروتراپی به میزان واریس فرد بستگی دارد و ممکن است از دو تا سه جلسه طول بکشد. فاصلۀ جلسات اسکلروتراپی تقریباً هر ماه یک بار یا هر دو ماه یکبار است. حجم محلول ورودی به داخل رگ‌های خونی به شدت بیماری واریس فرد بستگی دارد.

نحوه انجام اسکلروتراپی

درمان واریس زیر چشم با اسکلروتراپی

واریس زیر چشم یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر سن و سالی رخ دهد. این نوع واریس بر ظاهر انسان تاثیر گذار است و تا حدودی باعث می‌شود سن بالاتر از چیزی که هست، دیده شود. عروق خونی که باعث ایجاد واریس زیر چشم می‌شوند، از پل بینی تا بخش‌های زیرین چشم قرار گرفته‌اند. به کمک اسکلروتراپی، واریس زیر چشم نیز قابل درمان است.

در این روش نیز محلول اسکلروتراپی به درون عروق خونی که در اطراف چشم قرار دارند، تزریق می‌شود. این محلول از «تترا دسیل سولفات» ساخته شده است. ابتدا پزشک بر اساس نوع رگ‌های خونی و محل قرار گرفتن آنها، حجم محلول تزریقی را مشخص می‌کند.

اسکلروتراپی واریس زیر چشم

مزایا و معایب اسکلروتراپی چشم

جراحی‌های مربوط به چشم، بسیار خطرناک هستند. زیرا امکان آسیب به ناحیۀ چشم در حین جراحی، وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان درمان واریس، به دنبال روشی هستند که بسیار کم تهاجمی باشد و با قیمت کاملاً متناسب انجام شود.

مزایای اسکلروتراپی چشم

اسکلروتراپی چشم، یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای درمان واریس در اطراف ناحیه چشم است. این روش هزینه زیادی ندارد و بسیار کم خطر است.

عوارض چندانی بعد از انجام اسکلروتراپی زیر چشم گزارش نشده است و میزان اسکار یا زخم بعد از فرآیند اسکلروتراپی بسیار کم است.

این روش هیچ گونه کبودی در اطراف چشم ایجاد نمی‌کند و نیازی به استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی نیست.

معایب اسکلروتراپی چشم

این روش علاوه بر داشتن مزایای منحصر به فرد، دارای معایبی نیز می‌باشد.

روش اسکلروتراپی زیر چشم ممکن است برای همۀ رگ‌ها نتیجه بخش نباشد.

معمولاً نمی‌توان از این روش برای رگ‌های بزرگ و عمقی در ناحیه اطراف چشم یا صورت استفاده کرد.

همچنین عوارض محدودی مثل قرمزی و تورم بعد از اسکلروتراپی چشم به وجود خواهد آمد.

درمان واریس پا

در صورتی که نشانه‌ها و علائم واریس را در بخش‌های مختلف پا مشاهده کردید، باید به سرعت برای درمان واریس اقدام کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان واریس پخش شده و شدیدتر شود. هدف از درمان واریس پا، زیباتر شدن ظاهر بدن و درمان کلی این بیماری است. برای درمان واریس روش‌های مختلفی وجود دارد. انتخاب پزشک متخصص، قبل از درمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک پزشک حرفه‌ای قبل از درمان واریس، به شما مشاوره می‌دهد تا بهترین و مناسب‌ترین روش برای درمان واریس پا را انتخاب کنید. درمان واریس با دکتر مهرداد اقدسی باعث می‌شود شما با خیال راحت و بدون نگرانی برای بهبودی واریس پا اقدام کنید. پروفسور مهرداد اقدسی از جدیدترین متد‌های درمان واریس برای درمان مراجعه کنندگان، استفاده می‌کنند.

استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با تکنولوژی روز دنیا باعث شده است روش‌های درمانی ایشان، کاملاً نتیجه بخش باشد. روش‌های درمانی دارویی، درمان با لیزر، درمان با چسب و درمان با رادیو فرکانسی از معتبرترین و بهترین روش‌های درمانی واریس پا هستند.

بررسی کلی

واریس به شکل‌های مختلفی روی سطح بدن ایجاد می‌شود. انواعی از واریس نیز وجود دارد که ابعاد بسیار کوچکی داشته و می‌توان به کمک روش‌های ساده، آن را از بین برد. اسکلروتراپی تاکنون یکی از بهترین روش‌ها برای درمان انواع واریس بوده است. البته نمی‌توان برای رگ‌های بزرگ از اسکلروتراپی استفاده کرد. ولی تاکنون این روش درصد رضایت بیشتری در میان بیماران داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین