کد خبر: ۷۸۸۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

مقام آمریکایی: در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا هستیم

یک مقام آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت که این کشور هنوز در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا است.
مقام آمریکایی: در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت گزارش‌های منتشر شده مبنی بر پذیرش یا تمایل ما به دادن امتیاز به ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای کاملا نادرست است.

این مقام آمریکایی که با اسکای نیوز صحبت می‌کرد، افزود: «ما در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا بوده و ارتباط منظم خود با اتحادیه اروپا را حفظ کرده‌ایم».

وبگاه آمریکایی «دیپلماتیک» نیز روز گذشته به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد اتحادیه اروپا منتظر پاسخ ایالات متحده به نظرات ایران در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص برجام است.

یک مقام اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن در خصوص زمانی که انتظار می‌رود ایالات متحده پاسخ خود را ارائه دهد، گفت: «هر لحظه، اما البته ممکن است فردا باشد». یکی دیگر از مقامات اروپایی اوایل پنجشنبه گفت: «در انتظار واکنش آمریکا هستیم».

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا همانند تمام هفته گذشته گفت به بررسی پاسخ ایران که اواخر روز دوشنبه به اتحادیه اروپا ارسال شد، ادامه می‌دهد. طبق این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: بررسی نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ادامه دارد. طبق درخواست، ما همچنان بازخورد خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین