کد خبر: ۷۸۸۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

ترامپ می‌خواهد از اف بی آی شکایت کند

دونالد ترامپ از احتمال اقدام قانونی در پاسخ به تفتیش اقاماتگاهش در مارالاگو فلوریدا توسط اف بی آی خبر داد.
ترامپ می‌خواهد از اف بی آی شکایت کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته، پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پستی در حسابش در رسانه اجتماعی متعلق به خودش، "تروث سوشال"، نوشت، به زودی یک "دادخواست بزرگ" بر مبنای متمم چهارم قانون اساسی آمریکا در ارتباط با این عملیات تفتیش ثبت خواهد شد.

او ادعا کرد که در جریان این عملیات حقوق او در سطحی "که به ندرت تا پیش از این دیده شده" نقض شده‌اند.

متمم چهارم قانون اساسی آمریکا از مردم این کشور در برابر عملیاتهای تفتیش و توقیف غیر منطقی محافظت می‌کند.

این پست ترامپ پس از آن منتشر شد که یک قاضی فدرال آمریکایی روز پنجشنبه گفت، او ممکن است درخواست کند بخش‌هایی از سند استشهادیه مربوط به طرح علت احتمالی اقدام اف.‌بی.‌آی برای تفتیش این ملک واقع در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا را علنی کند.

قاضی بروس راینهارت که حکم تفتیش مربوط به این ملک را تأیید کرد، گفت معتقد است، دلایل وزارت دادگستری آمریکا در توجیه کاملا خصوصی نگه داشتن محتوای مربوط به این سند را باور نداشته و به مقامات دستور داده اصلاحیه‌های پیشنهادی خود در متن این سند در تدارک برای انتشار علنی بخشی از آن را اعلام کنند.

پس از آن که مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور از انتشار علنی محتوای حکم تفتیش اقامتگاه ترامپ با توجه به توجه عمومی چشمگیر به وضعیت پیش آمده و افشای تفتیش از سوی ترامپ حمایت می کند، راینهارت خودش این حکم و برخی اسناد مرتبط با آن را از حالت مهروموم شده خارج کرد.

گارلند همچنین در یک بیانیه علنی نادر در مورد تحقیقات مربوط به این پرونده، به شدت از وزارت دادگستری و اف.بی.آی دفاع کرد و گفت که تمامیت آنها "به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گرفته است".

ترامپ و متحدانش تفتیش ملک مارالاگو را مورد انتقاد قرار دادند و مقامات وزارت دادگستری آمریکا را متهم کرده اند بر اساس انگیزه های سیاسی علیه ترامپی که در نظر دارد برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 شود اقدام کرده‌اند.

محتوای این حکم پس از علنی شدن نشان داد که اف.‌بی.‌آی مظنون به این بوده که ترامپ چندین قانون از جمله قانون جاسوسی آمریکا را نقض کرده است. گزارش شد که در جریان این تفتیش و بازرسی 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده کشف و ضبط شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین