شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال کار کردن باشید و خسته از کاری که میکنید، وارد اینستاگرام خود شوید تا کمی وقت بگذرانید و به اصطلاح خستگی در کنید؛ اینستاگرام را باز میکنید؛ با صفحات رنگی و جذابی مواجه میشوید؛ از صفحات خانهداری گرفته تا جوک و طنز و... . البته که این صفحات بسته به علایق شما متفاوت خواهد بود ولی قطعا شما هم در اینستاگرام خود، افرادی که به اصطلاح به نام بلاگر شناخته میشوند را دنبال میکنید.
احتمالا بارها در حین خستگی از کار، به خود گفتهاید کاش بلاگر بودم؛ یا شاید بارها سرانگشتی درآمد ماهانه بلاگرها را حساب کرده و با خود فکر کردهاید چرا یک فرد بدون هیچ مهارتی باید چنین درآمدی داشته باشد؛ و یا ممکن است درآمد بلاگرها یکی از سوالاتی باشد که همواره ذهن شما را درگیر کرده است؛ ماهی صد میلیون؟ پانصد میلیون؟ یک میلیارد یا....؟
اگر میزان درآمد بلاگرها برای شما هم سوال است، در این گزارش با ما همراه باشید. پوریا اسدنژاد، مدیر مجموعه تبلیغاتی سوشیا نت، به این سوال پاسخ میدهد.
درآمد بلاگرها چقدر است؟
درآمد این افراد بسته به میزان فالور آنها متغیر است؛ از ۳۰۰هزار تومان برای هر استوری شروع میشود و تا ۷۰میلیون تومان برای هر استوری هم میرسد.
البته اصولا بلاگرها به صورت پست تبلیغات نمیگذارند و تبلیغاتها به صورت استوری است؛ تعرفه برای پست متفاوت است و هزینه فیلمبرداری و... به صورت جدا محسوب میشود و در نهایت باتوجه به زمان، میزان زحمت و... مبلغی به عنوان هزینه آن پست تبلیغاتی تعیین خواهد شد. دغدغه مردم این است که بدانند بلاگرها چقدر درآمد دارند؛ درآمد بلاگرهای معروف بالای یک میلیارد تومان در ماه است.
آیا دریافت تعرفه تبلیغاتی به صورت بیتکوین و... صحت دارد؟
برخی بلاگرهای خارج از کشور، به صورت دلاری تعرفه دریافت میکنند؛ اما اینکه بگوییم بیتکوین و... میگیرند، شاید وجود داشته باشد، اما آنقدر مرسوم نیست و اصولا کارفرماها ترجیح میدهند تا مبلغ شفاف واریز شود و قابلیت پیگیری داشته باشد.
گرانترین تبلیغات برای چه کسی است؟
اصولا پیجهای بالای دو یا سه میلیون فالور، گرانترین تبلیغاتها را هم دارند، مثلا سرنا امینی و یا پوربلک، جز گرانترین اینفلوئنسرها محسوب میشوند و درآمد زیادی از این طریق کسب میکنند. بازدید این افراد عموما بالاست.
آیا تبلیغات ۷۰میلیونی، به تناسب تعرفه، بازدهی دارد؟
اصولا خیر؛ اما توجه داشته باشید، غالبا هدف کارفرما از پرداخت چنین هزینهای آن است که بلاگر مورد نظر پیج او را تبلیغ کند و عموما در این شرایط، بازدهی به آن صورت در نظر کارفرما نیست.
نکته پایانی شما چیست؟
مردم در نظر نمیگیرند که تعداد اینفلوئنسرها در کشور زیاد است و بسیاری در تلاش هستند که اینفلوئنسر شوند؛ بسیاری از افراد با هزیههای بالا سعی در رسیدن به فالور و اینفلوئنسر شدن دارند که موفق نمیشوند مثلا در کشور یک تا دو میلیون اکانت وجود دارد که این افراد میخواهند اینفلوئنسر و بلاگر شوند؛ اما طبیعتا چنین اتفاقی نمیافتد و بازار به آن جذابی که مردم فکر میکنند هم نیست.