کد خبر: ۷۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
در اقدامی نسنجیده و نابخردانه از سوی شورای همکاری خلیج (فارس)

ایران با رژیم اشغال‌گر فلسطین مقایسه شد!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شورای همکاری خلیج (فارس) ایجاد تاسیسات اداری دریایی در جزیره ابوموسی را توسط دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، شورای همکاری خلیج (فارس) در اقدامی نابخردانه و نسنجیده، ضمن محکوم کردن ایجاد تاسیسات اخیر از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران در جزیره ابوموسی، کشورمان را متهم کرد که بخشی از خاک سرزمین‌های عربی را به زور به تسخیر خود درآورده است، و از این بابت ایران را با رژیم صهیونیستی مقایسه کرد! 

«عبدالرحمن العطیه» دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس) در گفتگو با روزنامه «الشرق الاوسط» اظهارداشت: «برای دولت‌ها مجاز نیست که بخشی از خاک کشورهای دیگر را آنگونه که اسراییلی‌ها بخشی از خاک اعراب را (فلسطین را) را اشغال کرده‌اند، تسخیر نمایند». 

لازم به ذکر است دولت امارات هفته گذشته در پی تاسیس ساختمانی مربوط به نیروی دریایی در جزیره ابوموسی از سوی کشورمان، کاردار سفارت ایران در آن کشور را برای ادای توضیحات به وزارت خارجه احضار کرد.

گفتنی است سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع شده در تنگه هرمز مطابق با تمامی مستندات حقوقی و مدارک تاریخی، بخشی جدایی ناپذیر از خاک ایران محسوب می‌شوند که دولت امارات متحده عربی با اتکا به حمایت‌های پشت پرده برخی عوامل غیرمنطقه‌ای ادعای واهی تملک آنان را دارد. 

گفتنی است در ماه مارس گذشته نیز، اتحادیه عرب ادعای واهی دولت امارات مبنی بر تملک بخشی از خاک کشورمان را تایید نموده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۱
0
0
البته "احظار" غلطه. احضار درسته!
فکر می کنم با اخطار اشتباه گرفتید.
-------------------------------------------------
آفتاب: از تذکر شما متشکریم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین