کد خبر: ۷۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
با دزدیدن چهارمین کشتی طی 48 ساعت گذشته

دزدان دریایی سومالی همچنان کشتی می‌دزدند!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دزدان دریایی سومالی یک کشتی دیگر را هم دزدیدند.

به گزازش سرویس بین‌الملل آفتاب، کمیته بین‌المللی دریانوردی با تایید اینکه دزدان دریایی کشور سومالی یک کشتی باری دیگر را نیز که متعلق به کشور آلمان بود از مقابل سواحل این کشور دزدیده‌اند اعلام کرد که تعداد کشتی‌های دزدیده شده طی 48 ساعت گذشته توسط دزدادن دریایی سومالی یک رکورد درعرصه جرایم دریانوردی محسوب می‌شود. 

«نوئل چونگ» رییس کمیته بین‌المللی دریانوردی واقع در کوالالامپور مالزی اظهار داشت: «یک کشتی باری متعلق به کشور آلمان درفاصله زمانی کمتر از 24 ساعت از سرقت کشتی‌های ایرانی و ژاپنی توسط دزدان دریایی به سرقت رفته است». 

گفتنی است دزدان دریایی سومالیایی، یک روز پیش یک تانکر دریایی ایرانی و یک کشتی تحت تملک دولت ژاپن را دزدیده بودند. این در حالی بود که کمتر از یک روز پیش از آن نیز دزدان دریایی سومالیایی یک کشتی باری متعلق به کشور مالزی را ربوده بودند. 

چونگ در ارتباط با اقداماتی که برای برخورد با این دزدان تاکنون انجام کرفته است گفت: «یک کشتی جنگی متعلق به یک ائتلاف بین‌المللی متشکل از نیروهایی از ایالات متحده، فرانسه، آلمان، پاکستان، کانادا و بریتانیا برای برخورد با متخلفان و حفظ امنیت خلیج سومالی به منطقه اعزام شده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین