کد خبر: ۷۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
بعد از گرانی ۳۰۰ درصدی قیمت دارو

وزیر بهداشت: مردم هیچ افزایش قیمتی برای دارو پرداخت نمی‌کنند!

در حالی که قیمت دارو تا ۳۰۰ درصد گران شده است، وزیر بهداشت به دستاورد دولت سیزدهم در بحث اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: این طرح حمایت کننده صنایع و تولید داخلی است.
وزیر بهداشت: مردم هیچ افزایش قیمتی برای دارو پرداخت نمی‌کنند!
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی در سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کنونی شرایط کرونایی کشور اظهار داشت: وضعیت کرونا در سه هفته اخیر به صورت ثابت مانده و روند افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزود: شیوع کرونا از سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر تشکیل شده که اکنون دو موج را پشت سر گذاشته ایم و در موج سوم قرار داریم و در این موج نیز خوشبختانه آمار‌ها رو به کاهش است.

وزیر بهداشت با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از یک سو و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی از سویی دیگر تصریح کرد: توصیه ما به عموم مردم این است که برای کنترل بیماری کرونا نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه ۶ ماه از تزریق واکسن گذشته نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به ویژه در افراد با بیماری زمینه‌ای همچون دیابت یا افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و کهنسالان و افراد سالخورده بسیار ضروری است. روز گذشته تعداد ۵۷ دستگاه آمبولانس را از ایران خودرو دیزل و ۲۰ اتوبوس آمبولانس را تحویل گرفتیم که طی مراسمی تحویل ستاد اربعین شدند و مقرر شده پس از پایان این ایام این آمبولانس‌ها در سطح کشور توزیع شود.

عین اللهی در ادامه به دستاورد دولت سیزدهم در بحث اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح مردم هیچ افزایش قیمتی را در بحث تهیه دارو پرداخت نمی‌کنند، چون هزینه باید در قالب این طرح از طریق بیمه‌ها پرداخت شود و مردم می‌توانند با نسخه الکترونیک به داروخانه‌ها مراجعه و داروی خود را به قیمت سال گذشته و حتی پایین‌تر از قیمت سال گذشته دریافت کنند. طرح دارویار حامی صنایع داخلی و تولید داخلی است و با اجرای این طرح کمبود‌ها جبران خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین