کد خبر: ۷۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

واکنش تند ترامپ به انتشار دلایل اف‌بی‌آی برای تفتیش خانه‌اش

دونالد ترامپ به انتشار مدارکی مربوط به تفتیش عمارتش در ایالت فلوریدا واکنشی تند نشان داد و بار دیگر به قاضی صادرکننده مجوز تفتیش عمارتش تاخت.
واکنش تند ترامپ به انتشار دلایل اف‌بی‌آی برای تفتیش خانه‌اش
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» علیه مدارک مجوز بازرسی که روز گذشته از سوی اف‌بی‌آی منتشر شد و قاضی که بر اساس آن اجازه تفتیش عمارت مارالاگوی او را صادر کرد، مطالبی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری هاف‌پست، در اوایل ماه میلادی ماموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از عمارت مارالاگوی ترامپ خارج کردند که برخی از آن‌ها عنوان «فوق‌محرمانه» داشتند. مقامات اف‌بی‌آی برای تفتیش منزل ترامپ ابتدا باید دادگستری آمریکا را مجاب می‌کردند که دست‌خالی از این خانه باز نخواهند گشت. آن‌ها باید ادله خود را برای ورود و جستجوی مارالاگو در سندی تحت عنوان «سوگندنامه» به قاضی ارائه می‌کردند. روز جمعه نسخه سانسورشده‌ای از این سوگندنامه منتشر شد، زیرا این سند حاوی اطلاعاتی حساس و مهم درباره روند تحقیقات جاری اف‌بی‌آی است.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود مدعی شد که در این سوگندنامه هیچ اشاره‌ای به اسناد «هسته‌ای» نشده است. این در حالیست که پیش‌تر گزارش شده بود که برخی از اسناد خارج شده از عمارت ترامپ، حاوی اسناد هسته‌ای بوده‌اند.

او در تروث سوشال نوشت: سوگندنامه به شدت سانسور شده! هیچ اشاره‌ای به عبارت «هسته‌ای» که یک حیله روابط عمومی از سوی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری است، نشده. به همکاری‌های نزدیک ما در خصوص بازگرداندن این اسناد هم اشاره‌ای نشده است؛ بیش از حد به آن‌ها دادیم!

او همچنین در باره قاضی "بروس راینهارت" که مجوز تفتیش مارالاگو را صادر کرد، نوشت: او هرگز نباید اجازه ورود به منزل من را می‌داد. راینهارت دو ماه پیش به دلیل خصومت و نفرت از رئیس‌جمهوری مورد علاقه شما، یعنی من، خود را از یکی از پرونده‌های من کنار گذاشت. چه چیزی تغییر کرد؟ چرا از این پرونده هم کنار نکشیده است؟ حتما اوباما حالا خیلی به او افتخار می‌کند!

این قاضی آمریکایی از زمان صدور مجوز تفتیش مارالاگو تاکنون، چندین بار از سوی هواداران ترامپ به مرگ تهدید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین