کد خبر: ۷۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۹
در جلسه روز سه‌شنبه خبرگان مطرح شد:

ابراز نگرانی خبرگان رهبری از تبعات اجرای طرح تحول اقتصادی

گزارش آخرین تحولات پرونده هسته‌ای از زبان جلیلی
آفتاب‌‌نیوز : دومین جلسه چهارمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان عصر روز سه‌شنبه در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سلیمانی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین ناطق این جلسه در سخنانی با اشاره به ادعاهای آمریکا در اشغال در جهت مبارزه با تروریسم گفت: «آمریکا در این هدف شکست خورد». 

وی با بیان مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خواستار توجه مسوولان مربوطه شد. 

وی تاخت‌وتاز قاچاقچیان مواد مخدر را به همراه هجوم سیل‌آسای مهاجران افغان به استان سیستان و بلوچستان در کنار بحران‌های امنیتی در کشورهای پاکستان و افغانستان باعث جسارت اشرار در منطقه شرق کشور دانست و گفت: «از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که با فعالیت‌های موثر باعث ترغیب پاکستان در جهت همکاری برای مقابله با اشرار شوند». 

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات نظام اسلامی در دولت‌های مختلف برای توسعه این استان گفت: «این استان به دلایل متعدد هنوز نیاز به توجه بیشتر دارد». 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری دومین ناطق قبل از دستور بود که با بیان برخی از طرح‌ها و توطئه‌های شوم برخی در استان خوزستان گفت: «متاسفانه بعضی‌ها بدون توجه به اهداف شوم چنین توطئه‌هایی به آن دامن می‌زنند». 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان با تشریح فعالیت‌های بعضی از فرقه‌های نوظهور درباره موضوع مهدویت در عراق گفت: «بیم آن می‌رود که این اندیشه‌ مسموم در ایران نیز نفوذ نماید». 

وی درباره اوضاع طبیعی عراق گفت: «متاسفانه سراسر استان دچار گردوغبار برخاسته از کشورهای عراق و عربستان است که باید در این‌باره چاره‌ای اندیشید». 

آیت‌الله حائری شیرازی نیز سومین ناطق بود که در سخنانی از خبرگان خواست در جهت تقویت وحدت نظر علما و مراجع در بیان فتاوای مذهبی به خصوص استهلال تلاش نمایند. 

نماینده مردم استان فارس در ادامه سخنانش اقتصاد اسلامی را متفاوت از نظریات اقتصادی شرق و غرب دانست که هر کدام آن‌ها شاهد و ساختار خاصی دارند و اقتصاد اسلامی نیز ساختار منحصر به فردی دارد که باید علمای علم اقتصاد به آن توجه نمایند. 

آیت‌الله شبستری نیز در سخنانی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره طرح تحول اقتصادی گفت: «مسوولان مربوطه باید به ابهامات و شهبات مردم در خصوص این طرح پاسخ دهند». 

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در خبرگان پرداخت یارانه نقدی در طرح تحول اقتصادی را تورم‌زا دانست و گفت: «می‌توان طرح‌های رفاه اجتماعی را کم کم جایگزین پرداخت نقدی کرد».
وی افزود: «مسوولان باید مشخص کنند که راهکار آنان برای گسترش تولید چیست که رونق اقتصادی را نتیجه این طرح می‌دانند». 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «بهتر است که یارانه‌ها را به سوی گسترش تامین اجتماعی سوق دهیم». 

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی نیز در سخنانی درباره طرح تحول اقتصادی گفت: «انتظار خبرگان این بود که رییس‌جمهور بگویند که در سال چهارم تصویب چشم‌انداز چند درصد آن محقق شده است». 

وی افزود: «‌با توجه به تاکید دولت بر تکیه بر سند چشم‌انداز و توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 امیدواریم برنامه پنجم توسعه براساس این دو سند تنظیم شود که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت». 

وی توجه به بخش خصوصی را باعث رونق بازار و تولید دانست که رفع مشکل بیکاری را به دنبال دارد. 

دری نجف آبادی مدیریت کارآمد و کارآفرین را لازمه تحول چشمگیر دانست و گفت: «باید کاری کنیم که همه مردم در حرکت جامعه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و اصل 44 قانون اساسی سهیم شوند و شرکت کنند». 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه سرمایه‌گذاران داخلی گفت: «باید برای رفع مشکلات تصمیمات مدبرانه گرفت». 

وی رشد بهره‌وری را بسیار مهم دانست و گفت: «نمی‌توان این مساله را در طرح تحول اقتصادی نادیده گرفت». 

در ادامه جلسه جلیلی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی براساس آیین‌نامه مجلس خبرگان جهت توضیح درباره پرونده هسته‌ای در جایگاه حاضر شد و در سخنانی گزارشی از آخرین وضعیت این پرونده ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین