کد خبر: ۷۹۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
تبلیغات

معرفی روش‌های کلاسیک افزایش فروش که همچنان کار می‌کنند

روش‌هایی وجود دارند که علی‌رغم گذشت زمان زیادی از ارادئه آن‌ها، همچنان کار می‌کنند و می‌توانند در عین سادگی تضمین بازدهی نیز داشته باشند. مهمترن ویژگی این روش‌ها قابل فهم بودن از جانب خریداران و کاربران اینترنتی است. به طوری که بسیاری از کاربران قبل از اقدام به خرید ممکن است به بررسی وجود این روش‌ها اقدام کنند تا در صورت وجود بتوانند از آن استفاده کنند.
معرفی روش‌های کلاسیک افزایش فروش که همچنان کار می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

از گذشته تا کنون صاحبان کسب و کار، روش‌های مختلفی را برای افزایش میزان فروش به کار می‌برند. این موضوع به خصوص با گسترش دسترس‌پذیری به اینترنت و توسعه خدمات‌دهندگان اینترنتی مانند فروشگاه‌های آنلاین، تاکسی اینترنتی، سامانه‌های سفارش آنلاین غذا و... با به کار بستن روش‌های ارزان و در عین حال با تأثیرگذاری بالا بسیار مورد توجه این کسب و کار‌ها قرار گرفته است. طبیعی است که بر بستر اینترنت، روش‌های گوناگونی قابلیت استفاده و توسعه را دارند. نکته قابل توجه این است که برخی از روش‌ها از قدیم وجود داشته و در حال حاضر تنها شکل و بوی مدرن به خود گرفته و مودر استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

بدیهی است به کار‌گیری روش‌هایی که از عملکرد آن می‌توان مطمئن بود و در عین حال هزینه مقرون به صرفه و قابل کنترل دارد، در اولویت کسب و کار‌های مختلف است. بر همین اساس استفاده از روش‌های ساده که برای کاربران هم قابل استفاده و قابل درک باشد، امری ضروری است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مرسوم‌ترین روش‌هایی که می‌تواند به افزایش میزان فروش کمک کند به همراه بررسی معایب و مزایای هر یک بپردازیم.

روش‌های کلاسیک افزایش میزان فروش

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، روش‌هایی وجود دارند که علی‌رغم گذشت زمان زیادی از ارادئه آن‌ها، همچنان کار می‌کنند و می‌توانند در عین سادگی تضمین بازدهی نیز داشته باشند. مهمترن ویژگی این روش‌ها قابل فهم بودن از جانب خریداران و کاربران اینترنتی است. به طوری که بسیاری از کاربران قبل از اقدام به خرید ممکن است به بررسی وجود این روش‌ها اقدام کنند تا در صورت وجود بتوانند از آن استفاده کنند.

استفاده از کد تخفیف

کد تخفیف یکی از مرسوم‌ترین و شناخته شده‌ترین روش افزایش میزان فروش است. بخصوص که بر بستر اینترنت استفاده از آن هوشمندتر و بهینه‌تر نیز شده است. شیوه کار در این روش به این گونه است که یک کد تخفیف عمومی و یا اختصاصی توسط خدمات دهنده اینترنتی ایجاد می‌شود. سپس از این کد تخفیف از طریق روش‌ها و کانل‌های مختلف به اطلاع خریداران و کاربران می‌رسد. هر کد تخفیف می‌تواند ویژگی منحصر به فرد خود را داشته باشد. به عنوان مثال سقف تخفیف مشخصی برای آن تعرفی شده باشد یا تنها برای اولین خرید قابل استفاده باشد و... در هر صورت کاربران با داشتن کد تخفیف به راحتی می‌توانند از این روش بهره ببرند. از جمله کسب و کار‌هایی که از این روش به خوبی بهره می‌برند می‌توان به گروه دیجی کالا اشاره کرد. این کسب و کار کد‌های تخفیف خود را تحت عناوینی مانند کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف دیجی استایل و اخیراً کد تخفیف دیجی کالا جت را ارائه می‌کند.

از جمله مزایای این روش سادگی اجرا و سرعت بازدهی بالای آن است. به صورتی که تا مدت کوتاهی پس از انتشار کد تخفیف، کاربران سریعاً از آن استفاده می‌کنند. اما این روش ممکن است معایبی هم داشته باشد. آن هم استفاده توسط کاربرانی که کد تخفیف برای آن‌ها ایجاد نشده است. به عنوان مثال کد تخفیف اولین خرید توسط کسب و کاری منتشر می‌شود، اما کاربران با ایجاد حساب کاربری جدید، از آن کد استفاده می‌کند. در صورتی که آن کاربر قبلاً خرید خود را نجام داده است. این موضوع می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. البته با توجه به این موضوع که در حال حاضر در بیشتر خدمات، ثبت نام با شماره موبایل انجام می‌شود، ریسک این موضوع نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.

ارائه اعتبار خرید

در این روش که بیشتر هدف آن تکرار خرید است، در صورت انجام خرید، درصدی از مبلغ پرداخت شده توسط کاربر، در حساب کاربر و در کیفت پول فرد قابل استفاده خواهد بود. این موضوع سب می‌شود تا کاربران ترغیب شوند که خرید‌های بعدی خود را نیز ار همان فروشگاه یا خدمات‌دهنده انجام دهند؛ که خود می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های رویگردانی کاربران گردد که به عنوان یکی از فاکتور‌های کلیدی در هر کسب و کاری دنبال می‌شود.

کاهش هزینه‌های جانبی

وجود برخی از هزینه‌ها ممکن است از خرید کاربران جلوگیری کند. حتی در صورتی که هزینه آن‌ها نیز چندان بالا نباشد، اما می‌تواند از نظر روانی روی خرید کاربران تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال هزینه ارسال در فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند نظر کاربران را به خرید تغییر دهد؛ بنابراین ایجاد شرایطی برای ارسال رایگان می‌تواند این مشکل را حل کند. این موضوع می‌تواند از روش‌هایی مانند کد تخفیف و یا تعیین حداقل رقم خرید برای رایگان شدن هزینه ارسال اجرا شود.

این روش‌های برای چه کسانی قابل استفاده است؟

اگرچه ارائه خدمات بر بستر اینترنت موجب شده تا روش‌های گوناگون به نوعی قابل تغییر و در نتیجه قابل استفاده باشند؛ اما برخی از کسب و کار‌ها می‌توانند به طور ویژه از روش‌های ذکر شده استفاده کنند:

فروشگاه‌های آنلاین

یکی از اصلی‌ترین مخاطبان ارائه کد تخفیف و یا اعتبار خرید، فروشگاه‌های آنلاین هستند. این فروشگاه‌ها می‌توانند به راحتی کد‌های تخفیف متنوعی ایجاد و در اختیار کاربارن قرار دهند تا بتوانند از آن استفاده کنند. از جمله مزایای این طرح برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به قابلیت کنترل بالای آن اشاره کرد. به صورتی که در هر لحظه امکان فعالسازی یا غیر فعال کردن آن وجود دارد.

خدمات‌دهندگان اینترنتی

این روز‌ها تعداد افراد زیادی از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند. از درخواست تاکسی گرفته تا سفارش آنلاین غذا. موردی که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، انتشار کد تخفیف برای استفاده از این خدمات است. در این روش در مدت زمان کوتاهی کاربران با خدمات مختلف آشنا شده و در صورت نیاز با احتمال بالایی از آن استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین