کد خبر: ۷۹۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

دولت دو وزیر معرفی نکند، استیضاح فاطمی امین را پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت موافقت مجلس با تفکیک وزارت صمت، دولت باید حتماً دو وزیر برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند.
دولت دو وزیر معرفی نکند، استیضاح فاطمی امین را پیگیری می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

لطف‌الله سیاهکلی درباره تفکیک وزارت صمت، گفت: بنده موافق تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم، چرا که دلیلی ندارد بخش صنعت و بازرگانی در یک وزارتخانه تجمیع شود.

وی اظهار داشت: بخش صنعت باید متمرکز بر تولید داخلی باشد، اما ادغام بخش بازرگانی در صنعت، معدن باعث شد که بخش صنعت روی موضوع تنظیم بازار متمرکز شود و از بخش توجه به تولید بازبماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ما هم در بخش تولید و صنعت مشکل داریم و هم در بخش تنظیم بازار مشکلات جدی وجود دارد. از آنجایی که حوزه بازرگانی برای وزارت صمت مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث شده است وزارت صمت درگیر مسائل بازرگانی باشد، باید دو وزارتخانه مجزا برای صنعت و بازرگانی تشکیل شود.

سیاهکلی تاکید کرد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، بخش صنعت روی مسائل مربوط به خودش متمرکز می‌شود و بخش بازرگانی هم به وظایفی چون تنظیم بازار، واردات و صادرات می‌پردازد.

وی درباره جو عمومی مجلس نسبت به تفکیک وزارت صمت، گفت: دولت که با تفکیک وزارت صمت موافق است، اما نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت متفاوت است و این موضوع در مجلس هم موافقان و هم مخالفانی دارد. باید ببینیم نمایندگان در صحن مجلس چه تصمیمی درباره این موضوع می‌گیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت مجلس با تفکیک وزارت صمت، دولت باید حتماً دو وزیر برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند، قطعاً دوباره این موضوع در مجلس پیگیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین