کد خبر: ۷۹۲۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد:

کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفت. کی‌روش در اولین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، ۸ سال هدایت یوزهای ایرانی را بر عهده داشت و توانست بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی را کسب کند. او از ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ تا ۸ بهمن ۱۳۹۷ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.
کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد
آفتاب‌‌نیوز :

کارلوش کی‌روش پس از حدود سه سال و ۸ ماه دوری از فوتبال ایران بار دیگر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب شد تا هدایت ملی‌پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بر عهده داشته باشد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران با اعلام این خبر در توئیتر نوشت: "فدراسیون جهت تلاش‌های بی‌وقفه و صعود به جام جهانی قدردان دراگان اسکوچیچ خواهد بود اما با تصویب هیات رییسه کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید انتخاب شده است. امیدواریم بازی‌های تیم ملی مانند دو جام جهانی قبل با سرمربی‌گری‌ کی‌روش موجب رضایت و خشنودی مردم شده و نمایش قابل افتخاری را ببینیم".

کی‌روش در اولین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، ۸ سال هدایت یوزهای ایرانی را بر عهده داشت و توانست بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی را کسب کند. او از ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ تا ۸ بهمن ۱۳۹۷ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه بود و توانست با ۴ امتیاز در رده سوم گروه قرار بگیرد و دومین پیروزی تاریخ ایران در تاریخ جام جهانی را کسب کند. تیم ملی ایران همچنین همراه کی‌روش تا نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات پیش رفت و در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر برابر ژاپن شکست خورد.

کی‌روش پس از حضور ۸ ساله‌اش روی نیمکت تیم ملی ایران،‌ هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت اما نتوانست موفقیتی کسب کند و پس از آن نیز به عنوان سرمربی تیم ملی مصر انتخاب شد و توانست این تیم را نایب قهرمان جام ملت های آفریقا کند اما با شکست در پلی‌آف صعود به جام جهانی در برابر سنگال، نتوانست این تیم را راهی قطر کند و از سمتش اخراج شد.

کی‌روش علاوه بر این‌ها سابقه هدایت تیم‌های رئال مادرید، اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد(دستیار فرگوسن)، تیم ملی پرتغال و تیم ملی آفریقای جنوبی را در کارنامه خود دارد.

این مربی پرتغالی جانشینی اسکوچیچی شد که در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ روی نیمکت تیم ملی نشست و توانست بعد از نتایج نامطلوب ویلموتس با تیم ملی ایران، با درخشش در مقدماتی جام جهانی، ایران را راهی قطر کند. باخت در دیدار آخر مقدماتی برابر کره‌جنوبی و دیدار دوستانه برابر الجزایر باعث شد تا نیمکت او متزلزل شود و سرانجام هم جایش را به کارلوس کی‌روش پرتغالی داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
14
5
فقط کیروش بزرگ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین