کد خبر: ۷۹۳۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
قرارداد کی‌روش و ۵ دستیارش در ماه ۲۰۰ هزار یورو است

تاج: فقط قتل و آدم‌ربایی در پرونده‌ام نبود!/ اسکوچیچ را به خاطر کشور برداشتم/ چه کسی پرونده ندارد؟

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری پس از انتخاب دوباره‌اش به این سمت درباره مسائل مختلف از جمله پرونده‌های قضایی خود و وضعیت تیم ملی فوتبال صحبت کرد. ما نمی‌دانستیم قاضی‌زاده و آقای راستینه تا این حد به فوتبال علاقه دارند اما اگر تا این حد اهمیت می دهند، به فوتبال استان خودشان بپردازند. ما به هر نماینده‌ای که بخواهد هر سوالی بپرسد جواب می‌دهیم اما این افراد یک بار درباره حق پخش صحبت نکرده‌اند./ما دو دوره متوالی با کی‌روش به جام جهانی رفتیم. اینکه می‌گویند من سوءاستفاده کرده‌ام، سند بیاورند. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، خودرو می‌دادند که من نگرفتم. یک ریال هم در این ۱۳ سال در فدراسیون، دستمزد رومیزی و زیرمیزی نگرفتم/
تاج: فقط قتل و آدم‌ربایی در پرونده‌ام نبود!/ اسکوچیچ را به خاطر کشور برداشتم/  چه کسی پرونده ندارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و جدایی اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی این تیم، مهدی تاج،‌ رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری پیرامون این اتفاقات صحبت کرد. این نشست از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) در حضور اهالی رسانه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.

مهدی تاج در آغاز این نشست درباره پرونده‌های بازش در قوه قضاییه صحبت کرد. او گفت: خودم یکسری صحبت‌ها دارم که می‌خواهم عنوان کنم. من حدود ۴۰ سال است که کار مدیریتی می‌کنم و در بخش‌های مختلفی کار کرده‌ام. به جز زمانی که افتخار داشتم و به عنوان سرباز در جنگ بودم، در باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال کار کرده‌ام. در طول این مدت سه پرونده دارم که فکر می‌کنم تعدادش برای این مدت قابل قبول است. هر سه پرونده‌ام هم فوتبالی است. یکی مربوط است به به‌کارگیری دو بازنشسته یعنی آقایان بهاروند و ساکت که هیچکدام بحث سوءاستفاده مالی ندارند.

او ادامه داد: درباره پرونده اول دلایل قطعی به قاضی ارائه داده‌ام. پرونده دوم درباره فعالیت‌های من و همکارانم در سازمان لیگ است که نام من و ۱۴ همکارم مثل کفاشیان، بهاروند، حسن‌پور و ... در ان است که بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را عادی دانسته اما بازرسی برگردانده و متهم هستیم که منافع کشور را ندیده‌ایم و تخفیف زیاد داده‌ایم به کسی که تبلیغات محیطی را در اختیار داشته است. این هم جنبه مدیریتی و ترک فعل دارد. هر زمان صحبت از پرونده ویلموتس می‌آید می گویند فساد ویلموتس! این پرونده شبیه پرونده برانکو، استراماچونی و کالدرون است اما پرونده ویلموتس را با نام فساد می گویند و در ذهن مردم با همین اسم می آید.

صداوسیما توان پرداخت حق پخش را ندارد

او درباره بحث پرونده فولاد مبارکه نیز گفت: من بازنشسته فولاد مبارکه بودم. من ماهی ۲۰ میلیون در سه سال گرفتم. هرکسی هر پرونده دیگری از من دارد منتشر کند. یکسری از هفته گذشته سازمان یافته کار کردند و ناگهان همه رسانه‌ها نوشتند که قوه قضایی تمام جرایم تاج را منتشر کرد که فقط قتل و آدم ربایی در آن نبود. تنها نامه‌ای که برای قوه قضاییه آمد استعلام دبیرکل از دادستان بوده که پرسیدند چند پرونده باز دارم که همین سه پرونده را اعلام کردند.

او درباره اظهارات نمایندگان مجلس به خصوص قاضی‌زاده هاشمی گفت: نماینده دغدغه‌اش نباید فقط فوتبال باشد. او ۱۰۰ بار، ۲۰۰ بار یا هر مقدار و هر ساعتی در هر شبکه‌ای که خواست صحبت کرد. اجازه بدهید قوه قضاییه درباره این مساله تصمیم بگیرد. ما نمی‌دانستیم او و آقای راستینه تا این حد به فوتبال علاقه دارند اما اگر تا این حد اهمیت می دهند به فوتبال استان خودشان بپردازند. تمام مجلس فقط این دو نفر نیستند ولی ما به هر نماینده‌ای که بخواهد هر سوالی بپرسد جواب می‌دهیم.

تاج در ادامه گفت: این افراد یک بار درباره حق پخش صحبت نکرده‌اند. معتقدم صداوسیما الان توان پرداخت حق پخش را ندارد. دوما برخی از تیم‌های ما از دولت پول می گیرند. من طرحی را آماده کرده‌ام که مدل فیفا و AFC است. امیدواریم یک روزی در خرم آباد و کرمانشاه هم تیم داشته باشیم نه فقط در شهرهایی که فقط کارخانه دارند. امیدواریم استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان هم تیم داشته باشند. صدا و سیما به جای دشمنی کردن می‌تواند با فدراسیون فوتبال کار کند و یک طرح مدون داشته باشیم و سال‌های سال با این طرح کار کنیم. مدل پیشرفت فوتبال خیلی سخت نیست. می‌توانیم وام بگیریم، یاد بگیریم و به تمام قوانین کشور هم احترام بگذاریم.

حذف اسکوچیچ برایم سخت بود

او با اشاره به بحث تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ مربی بسیار محترم و معتدلی است. برای خودم خیلی سخت بود. خدا را شاهد می‌گیرم که حذف اسکوچیچ برایم سخت بود. مربی بسیار آرام و زخمتکشی بود. در سخت‌ترین شرایط، تیم ملی ما را بر عهده گرفت و صعودش را قطعی کرد. خواهش می‌کنم به افتخار ایشان دست بزنید. من دیدم که شرایط تیم ملی و بازیکنان خوب نبود. نمی‌خواهم این مسائل باز شود. به این نتیجه رسیدیم که اگر الان سرمربی را تعویض کنیم به نفع کشور است.

تاج ادامه داد: الان می‌گویند که هیچ‌کس نمی‌تواند ضمانت کند که اگر کی‌روش را آوردیم نتایج بهتری می‌گیریم اما سابقه آقای کی‌روش در تیم ملی ما و نتایج گرفته شده در گذشته و بازی‌هایی که تیم ملی را هدایت کرده و هشت سال هم با تیم بوده ما را به این باور می‌رساند که مسیر درستی را می‌رویم و مسیر خوبی را شروع کرده ایم. برای من ساده بود که اسکوچیچ بماند و مسئولیتی قبول نکنم. می‌توانستم بگویم من او را نگذاشته‌ام اما اسکوچیچ را برای خاطر کشور برداشتم.

انتخاب کی‌روش به نفع کشور است

وی ادامه داد: می‌دانم یک عده از عزیزان و بزرگان به هر دلیلی با آمدن کی‌روش و بنده مخالف هستند. من واقعا به احترام تیم ملی و کشور و به احترام پرچم عزیزمان دست همه را می‌بوسم و برای کشور می‌خواهم که از تیم ملی و شرایط موجود حمایت کنند. به هر جهت تیم ملی کشورمان است و در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا حضور داریم. به نظرم این انتخاب به نفع کشور است. ما دو دوره متوالی با کی‌روش به جام جهانی رفتیم. اینکه می‌گویند من سوءاستفاده کرده‌ام، سند بیاورند. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، خودرو می‌دادند که من نگرفتم. یک ریال هم در این ۱۳ سال در فدراسیون، دستمزد رومیزی و زیرمیزی نگرفتم. اگر چیزی هست منتشر کنید. اینکه یک نماینده‌ای بگوید فساد در فوتبال هست، دلیل نمی‌شود. چه کسی هست که پرونده نداشته باشد؟ برای من راحت بود که کاری نکنم و تیم ملی همینطور به جام جهانی برود. آقای رئیس جمهور چند بار اعلام کرد که از تیم ملی حمایت می‌کند.

مهدی تاج با بیان اینکه "وقتی دولت از تیم ملی حمایت می‌کند چرا عافیت طلبی کنیم؟" گفت: در هر صورت فکر می‌کنم انتخاب اسکوچیچ درست بود. اگر به زعم خیلی از عزیزان، غلط است، حمایت کنند که تیم ملی کشور رشد کند.

قرارداد کی‌روش و ۵ دستیارش در ماه ۲۰۰ هزار یورو است

وی درباره ترکیب کادر فنی هم گفت: ما یک الگوبرداری از کشور آلمان داریم. آن ها به مربیان داخلی علاقه دارند. برخی صحبت بزرگان هم این است که از مربی داخلی حمایت کنیم. یک مربی داخلی عالی را کنار کی‌روش می‌گذاریم که بتوانیم بعد ها امیدوار باشیم که از سرمربی داخلی بهره ببریم. این رویه بسیار خوبی است که انجام شده است. از مربیان داخلی مانند مایلی کهن، مهارجانی، فرکی، شاهرخی، قلعه نویی و ... تشکر می‌کنم که یک روزی تیم ملی را هدایت کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: الان مدیریت می‌کنیم که یک روزی مربی داخلی داشته باشیم. قرارداد کی‌روش را موقت بستیم و ماهانه ۵۰ هزار یورو می‌گیرد. ۵ دستیار دارد که هر کدام ۳۰ هزار یورو می‌گیرند. این قرارداد تا پایان جام جهانی است و البته امکان ادامه همکاری تا جام ملت‌ها وجود دارد. از کی‌روش تشکر می‌کنم. ایشان این مسئولیت را برای همین مدت پذیرفت. برای او این حسن را دارد که برای پنجمین بار روی نیمکت یک تیم در جام جهانی می‌نشیند. ما مربی‌ای را استخدام می‌کنیم که هشت سال با تیم ملی ما کار کرده است. او شرایط تیم ملی را می‌داند. من مطمئنم یک نظم قوی و مسنجم به نیمکت و رختکن و اردوهای تیم ملی بازمی‌گردد و شاید در آینده استفاده بهینه‌ای کنیم.

مهدی تاج درباره درخواست خود از مسئولان و نهادهای مختلف برای افزایش وفاق و همدلی گفت: من از همه تشکر می‌کنم و دست همه را می‌فشارم. هیچ گلایه‌ای هم ندارم. اگر من هم جای شما بودم و می‌گفتند در پرونده ویلموتس فساد شده، باور می‌کردم. امیدوارم بتوانیم ما و شما این تنش را دور کنیم. کمک کنید که هیچ تنشی نباشد. از رئیس جمهور و رئیس مجلس و مسئولان محترم کشوری تقاضا دارم که کمک کنند. از رئیس صداوسیما درخواست دارم که کمک کند و تیم ملی را از خود بداند. متنی را که امروز بازیکنان در اینستاگرام گذاشته‌اند، رویت نکرده‌ام. فقط شنیدم چنین چیزی انجام شده است. ما سرباز کوچکی هستیم. از همه تشکر می کنیم. سعی کنند اگر نقدی هم هست، سازنده باشد. نمی‌توانیم به صداوسیما بگوییم که اگر انتقاد می‌کنید، یک نفر را هم از بین ما بیاورید که پاسخ بدهند؟ ما می‌دانیم که ریشه این اتفاقات، حق پخش است.

او ادامه داد: ما با کمک شما دست به دست هم می‌دهیم. تیم ملی متعلق به فقط من و شما و صداوسیما نیست. این تیم متعلق به 80 میلیون ایرانی است. متعلق به شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی است. متعلق به شهدای گرانقدر کربلای 4 و 5 و جنگ تحمیلی است. متعلق به جانبازانی است که همین الان برای نفس کشیدن مشکل دارند. تیم ملی متعلق به همه این افراد است. انتظارم این است که پشت تیم ملی باشیم. تلاشمان این است که در سه بازی دور گروهی جام جهانی که بسیار اهمیت دارد و انگیزه‌ من همین بود و هست، نتایج خوبی بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نامه سرگشاده خود به رئیس سازمان صدا و سیما که در آن به جریانی اشاره شده بود که برای برکناری و تخریب او تلاش می‌کند گفت: گفتم بر اساس قانون اگر کسی پرونده مفتوحی را رسانه‌ای کند، متخلف کند. اگر کسی پرونده‌ای را که منجر به حکم نشده است رسانه‌ای کند، متخلف است. این پرونده ما هم که فوتبالی است. شما بهتر می‌دانید کانون این تخریب‌ها کجاست. انتخاباتی صورت گرفت و ناظران فیفا و AFC ناظر بودند و تبریک گفتند. همین امروز دنبال 8 میلیون دلار هستیم. همکارانم می‌دانند که بازی با دو تیم اروگوئه و سنگال هزینه‌بر است. باید پولی را خرج کنیم اما نمی‌توانستیم منتقل کنیم. ما از AFC تشکر کردیم و نامه زدیم و پول را به حساب قطر ریخت و قطر هم به حساب اتریش ریخت که مشکل ما حل شود.

تاج افزود: تیم مدیریتی قبلی بازی‌ها را هماهنگ کرده بود اما مبالغ آن واریز نشده بود. اگر امروز این پول واریز نمی‌شد، یکی از بازی‌ها را از دست می‌دادیم. من از صداوسیما هم تشکر می‌کنم. همه صداوسیما که یک شبکه و یک برنامه نیست. دیشب معاون بنده را به یک برنامه دعوت کردند. او هم توضیحاتی را ارائه کرد. شبکه‌های متفاوتی هستند که دست همه را می‌فشارم و به همه علاقه‌مند هستم. به همه آن‌ها ارادت دارم. خجالت می‌کشم چیزی بگویم و کارمندان صداوسیما ناراحت شوند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
14
حال قلب تاج چطوره؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین