کد خبر: ۷۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
دیدار رئیس موساد با مقام‌های آمریکا

اسرائیل: اطلاعاتی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به آمریکا دادیم

دفتر یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل پنجشنبه شب اعلام کرده دیوید بارنیاع رئیس موساد در سفرش به واشنگتن مطالب حساس اطلاعاتی را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به مقامات آمریکایی در واشنگن ارائه داده است.
اسرائیل: اطلاعاتی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به آمریکا دادیم
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «دیوید بارنیا» رئیس موساد در جریان سفر به آمریکا با مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور درباره ایران رایزنی کرده است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار برخی مواضع ضدایرانی، مدعی شد که بارنیا در جریان این دیدار‌ها تأکید کرده است که اسرائیل در برابر رفتار‌های ایرانی آرام نخواهد نشست.

به نوشته ایلنا؛ رئیس موساد گفت که مقام‌های آمریکایی به او اطمینان داده‌اند که واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد بوده و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که که برنیاع با مسؤولان آمریکایی از جمله ویلیام برنز رییس «سیا»، کریستوفر ری رییس «اف‌بی‌آی»، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لوید آستن وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات بلندپایه وزارت امورخارجه ایالات متحده دیدار کرده است.

در این بیانیه از قول بارنیاع آمده است: اسرائیل در شرایطی که ایران دنیا را فریب می‌دهد دست بسته نخواهد بود.

این ادعاها در شرایطی مطرح می شوند که رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته ادعاهای خود علیه ایران را افزایش داده‌اند؛ در همین راستا و در ادامه تکاپوی مقامات تل آویو برای جلوگیری از احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها، اسحاق هرتسوگ رییس این رژیم ۱۵ شهریور ماه در پارلمان آلمان خواستار وضع تحریم‌های شدید علیه ایران شد.

پیش از آن نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر از دستیابی به یک توافق احتمالی در چارچوب کنونی مذاکرات جاری رفع تحریم ها ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که تل آویو با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای ایران توافق کرده است.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این توافق (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.باید نقطه نظرات ایران را بررسی کنیم و در زمان مناسب از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ خواهیم داد.

به نوشته ایرنا؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده اروپایی خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین