کد خبر: ۷۹۳۱۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
بلینکن گفته آمریکا "خواسته‌های اضافی غیرمرتبط به برجام را نخواهد پذیرفت"

وزیر خارجه آمریکا: پاسخ ایران درباره برجام ما را به عقب می‌برد

وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد که واشنگتن به دنبال رسیدن به توافقی با ایران است که باعث پیشبرد امنیت ملی ایالات متحده بشود.
وزیر خارجه آمریکا: پاسخ ایران درباره برجام ما را به عقب می‌برد
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری به همراه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره مذاکرات برای احیای برجام به خبرنگاران گفت که پاسخ اخیر ایران به آمریکا «ما را به عقب می‌برد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه گفت: ما قرار نیست توافقی را بپذیریم که حداقل نیازمندی‌های‌مان را نیز برآورده نکند.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین عنوان کرد که‌ ایالات متحده «خواسته‌های اضافی غیرمرتبط به برجام را نخواهد پذیرفت» چراکه واشنگتن به دنبال رسیدن به توافقی است که به «پیشبرد امنیت ملی» آمریکا منجر شود.

آمریکا و ایران در هفته‌های اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به جای نزدیک‌شدن نظرات، در حال فاصله‌گرفتن آراست.
او تاکید کرد: موضع‌ها نزدیک‌تر نشده بلکه فاصله گرفته‌اند.

بورل عنوان کرد که این «بسیار مایه نگرانی» است؛ چرا که توافق ممکن است به کل به خطر بیافتد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره این ادعاهای طرف‌های غربی گفت: ما در این زمینه برای اینکه کمک کنیم به پایان خوش این ماراتن و به اهداف مد نظر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مصالح و منافع ملی دست یابیم و در عین حال روند را برای شکل‌گیری فضای سازنده در حوزه مناسبات بین‌المللی مهیا کرده و به تثبیت چارچوب‌های چندجانبه بین‌المللی و سیاسی به عنوان چارچوب مناسب برای حل و فصل بحران‌های پیچیده کمک کنیم، مسئولانه عمل کردیم. ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم. لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ماست و ایران در این خصوص تلاش می‌کند و این از اولویت‌های اساسی تیم مذاکره‌کننده ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
8
1
افتاب عزیز برای اینهمه انعکاس اخبار ناامید کننده و رسانه دشمن بودنت چقدر جیره و مواجب میگیری؟ جرات داری بدون سانسور نظرم رو بزار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
1
1
امریکا هنوز جواب مکتوب را نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
1
2
همه دشمن هستند و بیگانه پرست فقط گروه اقلیت تندرو کارش درسته و معصومه و حقه ووووو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین