کد خبر: ۷۹۳۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

ایران: ناتو به منافقین پناه ندهد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل به بیانیه ضد ایرانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی واکنش نشان داد و تصریح کرد که این سازمان و اعضایش به جای انتساب اتهام های بی‌اساس علیه ایران، از پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در سرزمین‌های خود پرهیز کنند.
ایران: ناتو به منافقین پناه ندهد
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب رسمی توئیتری سفارت کشورمان منتشر شد آمده است: ناتو و اعضای آن نه تنها در برابر حملات سایبری علیه تأسیسات زیرساختی و هسته ای ایران سکوت کردند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به این اقدامات خرابکارانه سایبری کمک کرده و از آنها حمایت کرده است. از این منظر آنها در جایگاهی برای طرح چنین اتهاماتی علیه ایران نیست.

این بیانیه می‌افزاید:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مورد هدف و قربانی حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی خود توسط متحدان و شرکای ناتو، هرگونه استفاده از فضای سایبری برای حمله به سایر کشورها را رد و محکوم می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ناتو و متحدانش که مدعی مبارزه با تروریسم بین المللی هستند، چشم خود را بر این واقعیت بسته اند که یک فرقه تروریستی پناهگاهی امن در کشورهای عضو ناتو پیدا کرده و آنها را به ستاد عملیاتی برای راه اندازی گسترده ترین طیف مخرب قابل تصور علیه ایران تبدیل کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران برهمین اساس تصریح کرد: از کشورهای عضو ناتو می‌خواهیم حرف‌های خود را با عمل مطابقت دهند و از پناه دادن یا حمایت از گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های خود خودداری کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اتهامات علیه ایران درباره حمله سایبری به آلبانی را تکرار کرد.

این ائتلاف در بیانیه ادعای خود اینگونه نوشته است: ما به شدت اینگونه فعالیت های مخرب سایبری را که برای بی ثبات کردن و ضربه به امنیت یک متحد و مختل کردن زندگی روزمره شهروندان طراحی شده است، محکوم می کنیم.

در ادامه این ادعا آمده است: ناتو و متحدان از آلبانی در تقویت توانمندی های دفاع سایبری اش برای مقابله و دفع چنین فعالیت های سایبری مخرب در آینده حمایت می کنند.

آلبانی روز چهارشنبه به بهانه دست داشتن ایران در این حمله، مناسبات دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد.

وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه، اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می کند.

بعد از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.

منافقین هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد تا اینکه اجلاس امسال این سازمان بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین