مهران مدیری هم مثل خیلی از هنرمندان چند سالی است که به دنیای بیزنس تبلیغات ورود کرده که این مساله فی نفسه اتفاق ناگواری نیست که از زوایایی میتواند مزایایی هم با خود به همراه داشته باشد.اما
نکتهای که اخیرا توجه خیلیها به خصوص طرفداران مدیری را به خود جلب کرده است فیلم تبلیغاتی جدیدی است که مدیری برای تبلیغ یک فروشگاه در آن ایفای نقش میکند و با همان تریپ و اکت و افههای همیشگی اش با صدای یک زن همبازی میشود!
سلام! من دختر خاله مجیدم!
آقای مدیری چرا؟
مگر این عدد تبلیغاتی چقدر بزرگ بوده است؟
این سناریو را چه کسی نوشته!
شما چطور تایید کردید؟
مگر ما از وسواس و دقت شما در انتخاب نقشها و متنها و حساسیت تان در عرصه نمایش پلان به پلان مطلع نباشیم که بپذیریم این انتخاب شما را...
چرا شناخت ما را از خودت دچار تعلیق میکنید!
حتی ما با همین افه و نگاههای تو خاطره داریم!
لطفا آنها را خراب نکن!
شما که در آستین خلاقت هزاران تیپ کاراکتر دیگر داری برای حضور در کارهای تبلیغاتی از آنها خرج کن لطفا!
اتفاقا چه خوب که برخی از بازیگران و هنرمندان برای امرار معاش دست به هر کار سخیفی نزنن و به جای آن از شیوههای دیگر مانند حضور در کارهای تبلیغاتی برای امرار معاش استفاده کنند، اما در تبلیغات هم دو زاویه مهم است.
اول اینکه چه برندی را تبلیغ میکنیم
دوم اینکه چه در چه جایگاهی کنار یک برند میایستیم.
حتما تبلیغات یک برند در سازمان صدا وسیما از فیلترهای لازم عبور میکند پس بحثی در برند و نوع کالا یا فروشگاه نیست!
موضوع همان دختر خالهی مجید است!
که نه جذاب است و نه در خور!
اولا که به خاطر دوست دارانتان نکنید
ثانیا حداقل به سراغ بازیگری در تبلیغات نروید!
ثالثا اگر رفتید از شیوههای دیگری استفاده کنید! مثل همان نوع گویش و اجرایی که در ابتدای تبلیغات همین فروشگاه متمول داشتی!
مهران مدیری انقدر کاریزماتیک و جذاب هست که اگر روی یک صندلی بنشیند و دو جمله بگوید کار فروشگاه فلان را در شناساندن به مخاطب راه بیاندازد!
شاید رفقای تبلیغات باز کارشان را خیلی خوب بلد بودند که توانستند شما را تا اینجا ببرند، اما توانایی این دوستان تنها در حال خرج کردن از محبوبیت شما با یک قرارداد هنگفت که البته حق شماست، نیست. آنها در واقع دارند از مسیر غلط خودشان میروند که سلامت حرفهای شما را نشانه گرفته است.
تمام آنچه در بالا گفته شد موضوعی است که به زودی در گزارشی به سرفصلهای ذیل به همین بهانه به آنها خواهیم پرداخت؛ نحوه حضور چهرهها در آثار تبلیغاتی
- متن نویسی در آثار تبلیغاتی
- تفاوت تبلیغات در رسانه ملی و شبکههای اجتماعی
- بازیگری و نمایش در تبلیغات
- تاثیر مثبت و منفی حضور درست و غلط چهرهها در آثار تبلیغاتی
-تاثیری که حضور چهرههای معروف در آثار تبلیغاتی روی محبوبیت شان میگذارد و...
- هر شخصیت تبلیغاتی چه ویژگیهایی داشته باشد؟
- و...