کد خبر: ۷۹۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

انگلیس: با خطر مرگ ناشی از سرمازدگی در زمستان روبه‌رو هستیم

همزمان با بحران انرژی و تورم بی‌سابقه در انگلیس، نهاد‌های حمایتی «سرویس سلامت ملی» این کشور (NHS) به دنبال ایجاد گرمخانه‌هایی (warm banks) به منظور حفاظت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در برابر خطر مرگ ناشی از سرمازدگی یا گرسنگی هستند.
انگلیس: با خطر مرگ ناشی از سرمازدگی در زمستان روبه‌رو هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به نظر می‌آیند یک بیمارستان در شهر "هاروگیت" و یک مرکز درمانی در شهر "لیدز"، از اولین مراکزی باشند که چنین گرمخانه‌هایی را ایجاد کنند.

به گزارش ایندیپندنت، بدین ترتیب قرار است در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فضاهایی برای "گرم شدن" در اختیار مردم قرار گیرد.

این درحالی است که رییس سرویس سلامت ملی انگلیس پیشتر نیز نسبت به خطر جانی که فقدان سیستم‌های گرمایشی در زمستان مردم را تهدید می‌کند، هشدار داده بود.

در این راستا، یک پزشک عمومی در لندن به ایندیپندنت گفت که می‌خواهد یک اتاق را با ظرفیت ۱۶ نفر در مطب خود در ماه‌های سرد سال ایجاد کرده و به افراد گرسنه و سرمازده سوپ ارائه کند.

این پزشک در ادامه با بیان اینکه هرگز تصور نمی‌کرده‌ روزی قرار باشد برای نجات جان مردم برای آن‌ها سوپ تجویز کند، افزود: در شرایطی هستیم که تامین گرما و غذا دغدغه است، در این وضعیت چگونه می‌توان به دنبال سلامتی بود.

وی خاطر نشان کرد:‌ اوضاع به قدری وخیم است که ممکن است روزی برسد که بیمارانمان را از سرما زدگی و یا گرسنگی از دست بدهیم.

کشورهای اروپایی کم و بیش پس از تحریم واردات گاز روسیه پس‌لرزه‌های آن را تجربه می‌کنند. بحران انرژی، تورم بی‌سابقه و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی اعتراض شدید مردم این کشورها را به دنبال داشته‌ است.

بنابر گزارش‌ رسانه‌های خبری از آنجایی که اقدام‌های کنترلی دولت‌ها نتوانسته فشار اقتصادی را از دوش مردم بردارد، اروپایی‌ها از حالا به فکر صرفه‌جویی برای فصول سرما و یا یافتن روش‌های جایگزین و کم هزینه برای گرمایش هستند.

سامانتا آلن رئیس سرویس سلامت ملی انگلیس در شمال شرق و کامبریا هفته گذشته در نامه‌ای به اداره بازارهای گاز و برق هشدار داه بود که قشر آسیب‌پذیر ناچار به کاهش مصرف انرژی شده‌اند و این شرایط برای بسیاری از بیماران خطرهای جانی را دنبال خواهد داشت.

متیو تیلور مدیر اجرایی کنفدراسیون سلامت ملی انگلیس نیز با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی زندگی در این کشور تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که هزاران انگلیسی در معرض انتخاب‌های دشواری مانند انتخاب میان غذا و گرما قرار گیرند.

شارلوت آگست مدیر اجرایی موسسه خیریه صدای ملی انگلیس همچنین گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که جمعیت بیماران ناتوان در تامین نیازهای اولیه زندگی در سطح کشور رو به افزایش است.

رسانه‌های خبری انگلیس از چندی پیش موضوع برپایی گرمخانه‌ها در طول زمستان را مطرح کرده بودند و مقام‌های محلی نیز با اذعان به بحران انرژی موجود در این کشور و خطر جانی که سرما و گرسنگی ناشی از آن به همراه دارد، پیش از این نیز به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این گرمخانه‌ها بوده‌اند.

ماروین رییس شهردار بریستول در ماه ژوئیه (تیرماه) در توییتی در واکنش به توییت به یک خبرنگار انگلیسی مبنی بر احساس نیاز به "گرمخانه‌ها" و "غذاخانه‌ها" در زمستان پیش رو و مشکلاتی که مردم برای تامین هزینه‌های گرمایش و مواد غذایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نوشته بود: این کاملا حقیقت دارد. واقعیت تلخ این است که ما در حال ایجاد شبکه‌ای از خانه‌های گرم موسوم به "مکان‌های استقبال کننده" سطح شهر هستیم و قرار است تا ماه اوکتبر (مهرماه) به بهره‌برداری برسند.

کاهش شدید واردات گاز روسیه به اروپا به افزایش هزینه انرژی در این کشورها منجر شده که این مساله پرداخت هزینه‌های گرمایشی را برای مردم اروپا دشوار کرده است. بحران انرژی در اروپا با نزدیکتر شدن زمستان روز به روز وخیم‌تر می‌شود و این درحالی است که رهبران این کشورها همچنان در تلاش برای مهار افزایش بهای انرژی هستند.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما طبق اعلام مرکز آمار ملی انگلیس شاخص تورم به حدود ۱۰.۱ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل سال آینده میلادی به ۲۲ درصد برسد.

این درحالیست که بانک مرکزی انگلیس نیز نسبت به رکود اقتصادی در این کشور هشدار داده و دورنمای تاریکی را از اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

انگلیس: با خطر مرگ ناشی از سرمازدگی در زمستان روبه‌رو هستیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین