کد خبر: ۷۹۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

پوشش مراسم اربعین حسینی در شبکه‌های تلویزیونی

تلویزیون هر قدر در تولید و پخش به‌موقع سریال‌های مناسبتی در زمان درستش در ماه‌های اخیر ناموفق بوده؛ اما به‌نظر در تولید برنامه‌های ترکیبی مناسبتی پیشرو است.
پوشش مراسم اربعین حسینی در شبکه‌های تلویزیونی
آفتاب‌‌نیوز :

البته این پیشرو بودن و تولیدات فراوان دلیلی بر کیفیت برنامه‌ها نیست. با این حال شبکه‌های مختلف تلویزیونی با نزدیک شدن به اربعین حسینی، تولیدات خود را در شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌برند.

در میان شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌های ۲ و ۵ سیما بیشترین حجم برنامه‌های تولیدی مناسبتی را دارند. یکی از این برنامه‌ها که به شکل زنده روی آنتن می‌رود، سفرنامه اربعین حسینی به تهیه‌کنندگی میثم ریاحی است که در آستانه فرا رسیدن اربعین هر شب از شبکه ۵سیما پخش می‌شود. این ویژه‌برنامه با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی و تشریح این سفر معنوی برای مخاطبان در ۷قسمت از آنتن شبکه تهران پخش می‌شود.

ماهچراغ؛ روایت دلدادگی

اولین قسمت از برنامه تلویزیونی «ماهچراغ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آرش داودی ویژه اربعین که از شنبه ۱۹ شهریور برنامه خود را از شبکه ۵آغاز کرده، همچنان تا اربعین پخش می‌شود.
به‌گفته سازندگانش؛ ماهچراغ روایت دلدادگی و عاشقی آدم‌های مختلف به سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) است که در یک موکب ایستگاه راه‌آهن شلمچه می‌گذرد. این برنامه سعی دارد با نگاهی نو داستان این رابطه دلی و معنوی را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

سفر اربعین در «آخرین عمود»

«آخرین عمود» عنوان برنامه‌ای درباره سفر اربعین است که شبکه ۲روی آنتن دارد. سید مصطفی موسوی، تهیه‌کننده برنامه «آخرین عمود» با اشاره به محور این برنامه که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است، می‌گوید: «بیان آخرین اخبار و اطلاعات درباره سفر اربعین در دستور کار این برنامه قرار دارد. این برنامه با دعوت از مهمانان و ارتباط تلفنی و اسکایپی با افراد مطلع سعی در انعکاس اخبار مورد نیاز زائران از داخل کشور عراق دارد و بینندگان را از وضعیت مرزها، سلامت، امداد و نجات، اسکان، تغذیه، خدمات پشتیبانی و… آگاه می‌کند.» به‌گفته تهیه‌کننده این برنامه؛ رؤسای ستاد اربعین ایران و عراق، سرکنسولگری‌ها و سایر اعضای ستاد اربعین و افراد مطلع و تصمیم‌گیر ازجمله کسانی هستند که در این برنامه به ارائه اطلاعات و اخبار لازم می‌پردازند؛ بنابراین اطلاعات ارائه شده در این برنامه از صحت و سقم مورد نظر برخوردارند. برنامه «سلام یا مهدی (عج)» برنامه جدید شبکه ۲ سیماست که از ۱۹ شهریور روی آنتن رفته و به‌صورت زنده حال و هوای پیاده‌روی شبانه از نجف و کربلا را منعکس می‌کند. در این برنامه که سهیل اسعد، مبلغ دینی آرژانتینی اجرای آن را برعهده دارد، علاوه بر گزارش‌هایی از پیاده‌روی شبانه با حجت‌الاسلام موسوی مقدم، کارشناس مذهبی پیرامون اربعین، مفاهیم آن و زنده نگه‌داشتن راه امام حسین (ع) گفتگو می‌شود. «سلام یا مهدی (عج)» از موکب خدام‌الحسین (ع) هر شب تا اربعین حسینی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه ۲سیما روی آنتن می‌رود.

تکیه در شبکه افق

ویژه‌برنامه «تکیه» هم از شبکه افق سیما پخش می‌شود، این ویژه‌برنامه که پیش از این در دهه اول محرم روانه آنتن شبکه افق شده بود، با محوریت راهپیمایی و زیارت اربعین، حوالی ساعت ۲۴ به وقت ایران و ۲۲:۳۰ به وقت عراق بار دیگر به‌مدت ۱۰شب با حضور مداحان و سخنرانان مختلف در کنار گنبد و بارگاه حرم سیدالشهدا (ع) مهمان خانه‌ها است.

بررسی اهمیت راهپیمایی مردمی اربعین، جهاد تبیین، اخبار روز از مسیر کربلا و همچنین حال و هوای بین‌الحرمین و گفتگو با سخنرانان، مداحان و کارشناسان مذهبی ازجمله مسائلی است که در «تکیه» به آن پرداخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین