کد خبر: ۷۹۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۳
در گفتگو با واحد مرکزی خبر:

نصرالله احتمال جنگ جدید در خاورمیانه را رد نکرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت: «اسرائیل اگر بخواهد جنگی را بر ضد لبنان، ایران، سوریه و یا حتی باریکه غزه براه بیاندازد، هزاران حساب برای خود باز خواهد کرد که عواقب آن برای صهیونیستها اصلا مشخص نیست».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سید حسن نصرالله در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر، در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید جنگ دیگری در راه است، گفت: «تا زمانی که اسرائیل با این خوی ددمنشانه و تجاوزکارانه در منطقه هست و به خاک و آب ما طمع می‌ورزد، منطقه آرام و پایدار نیست و احتمالات مختلفی وجود دارد».

دبیر کل حزب الله با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان گفت: «البته اسرائیل از رسیدن به این رؤیاها عقب نشینی نخواهد کرد و ابزارش هم برای رسیدن به این خواب و خیالها به کارگیری تجاوز و جنگ است».

نصرالله افزود: «جنگ آینده به رویدادها و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پرونده هسته‌ای ایران، گفتگوی غیرمستقیم اسرائیل با سوریه، تحولات غزه و اوضاع فلسطین، رویدادهای منطقه، تحولات بین‌المللی وحتی جنگ روسیه با گرجستان بستگی دارد که هرکدام آثار و پیامدهای مختلفی از خود به جا خواهد گذاشت».

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در پاسخ به اینکه شما از ماه‌ها قبل نوید آزادی سمیر قنطار را می‌دادید؛ چه طور به این اطمینان رسیده بودید؟ گفت: «طبیعی است که به وعده پروردگارمان اطمینان داریم و یقین داریم پروردگار به مجاهدان راه خدا کمک می‌کند، این را سال‌هاست که تجربه می‌کنیم».

وی افزود: «البته من سیر مذاکرات را دنبال می‌کردم و یقین داشتم که کار به جایی می‌رسد که قنطار و یارانش آزاد می‌شوند، ما در موضع قدرت بودیم نه موضع ضعف و به یقین می‌دانستیم که هر شرطی در برابر دشمن بگذاریم آنها قبول می‌کنند».

دبیر حزب الله لبنان با انتقاد از احساس انفعال و بیم برخی جریانهای سیاسی در مقابل آمریکا افزود: «ما منکر این نیستیم که آمریکا دولت قوی‌ای است ولی تجربه دهه‌های گذشته نشان داده است هر آنچه را بخواهد نمی‌تواند انجام دهد و انقلاب اسلامی‌امام خمینی (ره) و پیروزی ملت ایران و پیامدهای مثبت این پیروزی برای مردم منطقه شاهدی بر این مدعاست».

سید حسن نصر الله گفت: «این روزها در منطقه و به خصوص در لبنان آنچه می‌بینید همه نمودهای شکست آمریکا و آشکار است که در آینده‌ای نزدیک یا دو‌ر، ان شاء‌الله در منطقه به طور عموم و در لبنان به طور خاص با این اراده و عزمی‌ که ملت‌های منطقه و رزمندگان دلاورشان دارند، شاهد ناکامی‌طرح های دیگر آمریکا خواهیم بود».

دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به این سئوال که چرا حزب‌الله بر سر تقسیم وزارتخانه‌ها «چانه زنی» نکرد و از میان همه وزارتخانه‌ها تنها وزارت کار را انتخاب کرد، گفت: «ما حتی پیشنهاد کردیم که یک وزیر سنی از جریان مخالف معرفی کنیم که جریان حاکم نپذیرفت، یک وزیر دروزی از مخالفان اعلام کردیم، پذیرفتند سپس از احزاب ملی سه وزیر شیعه خواستند که ما دو وزیر از هم پیمانانمان اعلام کردیم و تنها یک وزیر برای خودمان باقی ماند که آن را معرفی کردیم».

دبیر کل حزب الله در پاسخ به اینکه شما چه طور لبنانی‌ها را با مجموعه‌ای از نگاه‌ها، طوایف، سلایق و مذاهب گوناگون حول محور «مقاومت» جمع کرده‌اید، پاسخ داد: «ما مشترکات زیادی در لبنان داریم؛ در خصوص مسائل عقیدتی و فرهنگی وسعت مشترکات اسلام با دیگر ادیان زیاد است و ما تلاش می‌کنیم که بیشتر روی این مشترکات مانور دهیم چه در محدوده اسلام (مذهب سنی و شیعی) و چه در برخورد با ادیان دیگر(یهودی، مسیحی و ...).

سید حسن نصرالله افزود: «در بخش سیاسی، موضوع «مقاومت» یک مسأله مورد توافق کلی یا شبه کلی است که اسرائیل دشمن ملت لبنان است و این حقیقتی است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند».

وی گفت: «لزوم ایستادگی در برابر دشمن را هم همه درک کرده‌اند، این‌که شما از مقاومت بگویید و در عمل نشان دهید که روش مقاومت را پیگیری می‌کنید و در کار سیاسی هم آن را به مردم نشان دهید، مردم می‌بینند که «مقاومت» حقیقتی ملموس و انکارناپذیر است، همین امر باعث می‌شود که طوایف، مذاهب، احزاب و جریان‌های مختلفی با نگرش‌ها و بینش‌های مختلف به گرد شما جمع می‌شوند».

دبیر کل حزب الله گفت: «جایگاه و ارزش مقاومت میان مردم مانند ارزش خورشید است و هیچ ابر بهاری نمی‌تواند جلو تابش خورشید را بگیرد».

دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص میزان آمادگی مادی و معنوی حزب الله نیز گفت: «در بهترین حالت قرار داریم، ما از نظر تجهیزات با توکل به خدا و استعانت از حق تعالی در وضع خیلی خوبی هستیم، ما به مضمون آیه «واعدولهم مااستطعتم من قوه» آمادگی بیشتری داریم چه از لحاظ لجستیکی و برنامه‌ریزی و چه از لحاظ آمادگی نیروها، تجهیزات مادی، روحیه رزمندگان، سازماندهی و ... شرایط بسیار خوب است و همه تدابیر لازم اندیشیده شده است».

نصر الله افزود: «با توجه به همسایگی با دشمنی مانند اسرائیل و با توجه به قدرت مالی و امکانات و کمک های غرب به اسرائیل ما دائماً باید در حالتی از آمادگی و رشد و پیشرفت و بالندگی باشیم و از اینکه همیشه در بهترین حالت هستیم خداوند را شکرگزاریم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین