کد خبر: ۷۹۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد

انیمیشن «پسر دلفینی» در هفته گذشته با فروش ۴ میلیارد تومانی یکی از فیلم‌های نجات دهنده سینما است که توانسته از دو فیلم درام و کمدی پیشی بگیرد.
انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد
آفتاب‌‌نیوز :

مجموع فروش فیلم‌های سینمایی از ۱۹ تا ۲۵ شهریور به ۱۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با ۱۲ تا ۱۸ شهریور بیش از ۵ میلیارد تومان افزایش فروش در گیشه اعمال شده است.

با وجود اینکه فیلم جدیدی روی پرده سینما نرفته به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع استقبال مخاطبان از طرح شناورسازی قیمت بلیت سینما باشد. قرار است این طرح به مدت سه ماه در سینماها اجرایی شود.
شیوه اجرای شناور سازی قیمت بلیت سینما این‌گونه است که سانس‌های ابتدایی روز یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ را به صورت نیم بها نرخ مصوب و بر اساس درجه کیفی هر سینما به ترتیب ذیل قیمت گذاری کنند:

سینماهای مدرن ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سینماهای ممتاز: ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سینماهای درجه یک ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین برای سانس‌های دیگر از ساعت ۱۵ به بعد سینماداران این اختیار را خواهند داشت که بر اساس شرایط جغرافیای هر سینما، نوع مخاطبان و ساعات پیک به شیوه پیشنهادی ذیل قیمت گذاری کنند.
سینماهای مدرن از ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، سینماهای ممتاز از ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و سینماهای درجه یک از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان می‌توانند قیمت‌گذاری شوند.

این طرح از ۱۹ شهریور اجرایی شد و اتفاقا سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینما آزادی، از همان ابتدا معتقد بود که این یکی از راه‌هایی است که می‌تواند مخاطب را به سینما بیاورد و نتایج آن را هم خوب می‌دانست.

انیمیشن، راه نجات سینما

اگر نگاهی به سه فیلم پرفروش هفته گذشته بیندازیم، اولین اسمی که به چشم می‌خورد و اتفاقا برای مخاطبان هم عجیب است، انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش است که به صورتی باورنکردنی، توانسته فروش ۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومانی داشته باشد، در جایگاه بعدی فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار است که تنها در یک هفته، سه میلیارد تومان فروش داشته در حالی که این فیلم در هفته گذشته جایگاه اول گیشه را به خود اختصاص داده بود.
سومین فیلم گیشه کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی است که فروش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خود به ثبت رسانده است.

فروش گیشه الگوی ثابتی ندارد

الگوی فروش فیلم‌های سینمایی به ترتیب جایگاه اول تا سوم عبارت است از یک انیمیشن، یک درام و یک کمدی، همین موضوع نشان می‌دهد، این جمله که فیلم کمدی گیشه را نجات می‌دهد، کاملا اشتباه است، این محصول خوب است که راه نجات سینما است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین