کد خبر: ۷۹۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
نجات یک هزار و ۱۰۰ نفر غرق شده از ابتدای تابستان تاکنون

دریای مازندران ۴ قربانی جدید گرفت

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: با افزایش حضور مسافران در استان و سواحل این استان متأسفانه روز گذشته چهار نفر در سواحل این استان غرق شدند.
دریای مازندران ۴ قربانی جدید گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

نقی کریمیان روز شنبه اظهار کرد: با توجه به تعطیلی ۲ روزه پیش‌بینی می‌شد که بر تعداد مسافران مازندران طی این روزها افزوده شود و به همین دلیل حوادث مربوط به ساحل و دریا نیز در این تعطیلات افزایش یافت. با وجود هشدارهای ناجیان غریق مبنی بر طوفانی بودن دریا، مسافران به هیچ عنوان به تذکر ناجیان برای عدم شنا توجه نمی کنند و در مناطق شنا ممنوع با وجود طوفانی بودن وارد آب می شوند.

رییس هیات نجات غریق مازندران بیان کرد: در روز جمعه ۲۵ شهریور ماه یک نفر در محمودآباد و یک نفر در ساحل نشتارود غرق شدند. همچنین عصر دیروز یک مرد ۵۶ ساله مشهدی به همراه خواهرزاده اش در آبهای ساحلی بابلسر غرق و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح دریا یک هزار و ۱۰۰ نفر توسط ناجیان غریق از مرگ نجات یافتند، توضیح داد: طوفانی بودن دریا، پراکندگی تجمع‌های مردم در سواحل و حضور برخی افراد در نقاط پرخطر و عدم توجه به هشدارهای ناجیان سبب می‌شود که در ازدحام جمعیت شاهد افزایش حوادث نیز باشیم.

مازندران حدود ۴۷۳ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. طرح سالم‌سازی در سواحل مازندرانی دریای خزر در روز سوم خردادماه امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد که در این طرح حدود یک‌هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر در محدوده استان مستقر شدند.

طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران به اجرا درآمد، همه ساله از روزهای آغازین خرداد شروع می شود و تا نیمه دوم شهریور ادامه می یابد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین