کد خبر: ۷۹۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
فرانسه:

مواضع اخیر ایران در مذاکرات احیای برجام، روند مذاکرات را به عقب برده

وی مدعی شد که ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده خود همکاری کند.
مواضع اخیر ایران در مذاکرات احیای برجام، روند مذاکرات را به عقب برده
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر فرانسه در آمریکا مدعی شده که مواضع اخیر ایران در مذاکرات احیای برجام، روند مذاکرات را به عقب برده است.

«فیلیپ اتین» سفیر فرانسه در آمریکا در گفت‌‌وگو با وبگاه «المانتیور» مدعی شد که ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده خود همکاری کند.

وی گفت: «برای ما قابل قبول نیست که به آژانس بین‌المللی اتمی که متولی این مسائل است و ایران باید با آن همکاری کند، فشار بیاوریم.»

به گزارش المامنیتور، سفیر فرانسه در آمریکا در بخش دیگر این مصاحبه مدعی تلاش‌های فرانسه برای احیای برجام شد.

فیلیپ اتین در پاسخ به سئوالی درباره تعامل ایران با کشورهایی مانند یمن، لبنان و عراق گفت که مهم است که در برخورد با ایران «بعد امنیت منطقه‌ای» در کنار موضوع هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش منطقه‌ای ایران و دیدگاه فرانسه اظهار داشت:«مطمئناً بعد امنیت منطقه‌ای واقعا مهم است. این موضوع به موازات مذاکره در مورد فعالیت‌های هسته‌ای مهم است. خاورمیانه منطقه‌ای است که ثبات برای کشورهای آن و جهان بسیار مهم است.»

این دیپلمات فرانسوی در زمینه روابط پاریس با کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان نیز گفت: «ما نشست‌های زیادی با آن کشورها در سطح سران داشتیم. آن‌های شرکای مهمی هستند. شما از شراکت راهبردی ما با امارات متحده عربی اطلاع دارید. ما نه تنها با عربستان سعودی و امارات، بلکه با سایرین مبادلات در سطح بالا داریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین