کد خبر: ۷۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
هیچ مذاکره یا ملاقاتی با آمریکایی‌ها یا حاکمان آمریکا برنامه ریزی نشده

رئیسی: برای بیان دیدگاه‌های نظام به آمریکا می‌روم

رئیس جمهور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را جلوه‌ای از جهاد تبیین دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: در این سفر پنج روزه هیچ دیدار و ملاقات با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد.
رئیسی: برای بیان دیدگاه‌های نظام به آمریکا می‌روم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه قبل از عزیمت به نیویورک در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل برای حضور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود و فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران برای بیان دیدگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نظرات جمهوری اسلامی و دیدگاه‌های منطقه قابل تبیین است که باید از این فرصت‌ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: این سفر فرصتی است برای بیان اقداماتی که گاهی شنیده نمی‌شود، چون فضای رسانه‌ای در دنیا تحت تسلط قدرت‌های بزرگ است. باید از این فرصت‌ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی و بیان مظالم و ظلم‌هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شده و ظلم‌هایی که امروز مردم در عالم به ویژه ملت‌های تحت ستم روا می‌شود، بهره گرفت.

رییس جمهور گفت: اینجا محل تبیین ظلم‌هایی است که مردم جهان امروز از آن رنج می‌برند و در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد. اگر که بتوانیم به وظیفه خود درست انجام دهیم می‌تواند تبیین خوبی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست تا جایی که فرصت و زمینه آن فراهم باشد، دیدار‌های دوجانبه با مقامات عالی حاضر در مجمع از کشور‌های مختلف خواهیم داشت. هیچ زمینه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها یا حاکمان آمریکا برنامه ریزی نشده و هیچ دیداری با آن‌ها نداریم.

رییس جمهور افزود: آنچه در این دیدار‌ها انجام خواهد شد بیان مواضع جمهوری اسلامی است و همچنین فرصتی است برای حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و دیدار با برخی چهره‌هایی که درخواست ملاقات داشتند.

رئیسی گفت: اصل این اجلاس و دیدار‌ها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود، چون ملت ایران هرگز با تحریم‌ها و تهدید‌ها متوقف نشده و حضور امروز ما در آنجا عزتمندانه خووهد بود. به برکت خون شهیدان و خون شهید سلیمانی حضور بنده به عنوان صدای ملت ایران و ندای تمدنی بزرگ خواهد بود که ایستادگی و مقاومت را پیشه کرده و عزتمندانه در همه عرصه‌ها حضور داشته است. طبیعتاً افتخارات بزرگی که ملت ایران آفریده ما را سربلند کرده است و این قدرت به ما ارج، و به ما جسارت و قدرت می‌دهد تا بتوانیم حرف‌های ملت ایران را بدون لکنت تا آنجا که می‌توانیم بیان و از حق ملت بزرگ ایران دفاع کنیم و از مظالم و مفاسدی که ملت بزرگ ایران و دنیا را رنج می‌دهد پیان کنیم.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد این سفر بتواند آنچه از داشته‌های بزرگ ملت ایران است را نمایندگی کند و نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام و ملت‌های مسلمان و مستضعفان عالم به همراه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین