کد خبر: ۷۹۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و نابینایان بالای ۶۰ درصد

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان در حوزه کارآفرینی معلولین و سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها برگزار می‌شود.
نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و نابینایان بالای ۶۰ درصد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد ترکمانه تاکید کرد: امیدواریم که با برگزاری رویداد «حرکت با برکت» ۱۰۰ رسته شغلی متناسب با توانایی معلولین تعریف و اجرا شود. کارشناسان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود در حوزه اشتغال‌زایی برای معلولین را به رویداد «حرکت با برکت» ارائه دهند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که معلولیت محدودیت نیست بیان کرد: برگزاری رویداد «حرکت با برکت» می‌تواند شروع یک حرکت جدی برای اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولان باشد.

ترکمانه یادآور شد: ۸ تا ۱۵ درصد افراد جوامع در حال توسعه از نوعی معلولیت رنج می‌برند و در حال حاضر نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و در میان نابینایان بالای ۶۰ درصد است. ما در رویداد «حرکت با برکت» به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندی معلولین هستیم.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال برای معلولین گفت: تا به امروز ۴۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی به بهره‌برداری رسیده است. حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۴۵۰۰ طرح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده این بنیاد شامل ۲۷۰۰ طرح برای معلولین و خانواده‌هایشان، ۱۴۵۰ طرح زنان سرپرست خانوار، ۲۰۰ طرح زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و ۱۵۰ طرح ویژه زنان دارای سرپرست خانوار زندانی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین