کد خبر: ۷۹۵۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

گره مذاکرات برجام باز شد؟

رئیس انرژی اتمی گفت: پیغام‌ها و پیام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد که قصد بستن این پرونده را دارند.
گره مذاکرات برجام باز شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه صف اول شبکه خبر توضیحاتی درباره شرایط مذاکرات و پرونده هسته‌ای ارائه داده است.

بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

*پیغام‌ها و پیام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد که قصد بستن این پرونده را دارند.

*امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری خود را اعمال کنند.

*اراده سیاسی باید برای بستن وجود داشته باشد، اراده سیاسی الان برای فشار است در‌حالی‌که باید اراده سیاسی خود را خرج بستن پرونده کند.

*در نشست اخیر شورای حکام، بسیاری از کشورها برای صدور قطعنامه علیه ایران همکاری نکردند که این مسئله دارای پیام خوبی بود؛ فقط یک بیانیه در چهار بند منتشر شد که در بند چهارم آن مواضع اروپایی‌ها آمده بود.

*صهیونیست‌ها دنبال این هستند که با تغییراتی در NPT بتوانند جای پای خود را باز کنند که هنوز با سایر اعضا به اجماع نرسیده‌اند.

*علایم و نشانه‌ها که در یک سال گذشته وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد، حاکی از این است که اروپایی‌ها اراده کرده‌اند که توافق صورت گیرد، اما نیت اصلی آنها انزوای ایران است و به نوعی با توافق هسته‌ای می‌خواهند زمان بخرند که ما را تضعیف کنند.

*اروپایی‌ها با داشتن چرخه سوخت ما مخالف هستند زیرا چرخه سوخت نماد داشتن قدرت است و اروپایی‌ها از قبل از انقلاب نیز موافق این موضوع نبوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین