کد خبر: ۷۹۵۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

ادامه اعتراضات خیابانی در برخی شهرها

برخی از شهروندان در اعتراض به حادثه تلخ فوت مهسا امینی، امروز نیز در برخی شهرهای کشور تجمع کردند.
ادامه اعتراضات خیابانی در برخی شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

جمعی از شهروندان در برخی شهرهای کشور تجمع کرده‌اند. این تجمعات که بعد از فوت مهسا امینی آغاز شده بود، امروز در شهرهای بیشتری برگزار شده است.

شهروندان در برخی شهرها از جمله تهران، تبریز، همدان، بندرعباس، ایلام، ساری، مشهد، رشت، قزوین، اراک، قم، کرمان، کرمانشاه، کردستان کرج، زنجان، اصفهان، گرگان، شیراز، کیش و ... تجمع کرده و شعارهایی سر داده‌اند.

ماموران امنیتی و انتظامی نیز حضور گسترده‌ای در سطح خیابان شهرهای کشور دارند و با شلیک گاز اشک‌آور و ... سعی در متفرق کردن معترضان دارند.

در برخی مواقع نیز بین معترضان و ماموران درگیری‌های شدیدی روی داده است. خشونت‌های رخ داده در برخی شهرها بسیار شدید بوده است و منجر به شکل‌گیری صحنه‌های تلخ و دلخراشی شده است.

در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان در برخی شهرها بسیاری از تجهیزات و خودروهای پلیس را آتش زده‌اند. همچنین صحنه‌های وحشتناکی از آتش گرفتن یک مامور پلیس در یکی از شهرها منتشر شده است.

مقامات و مسئولان کشور این تجمعات و اعتراضات را غیرقانونی و فاقد مجوز دانسته و نسبت به پیامدهای آن به مردم هشدار داده‌اند.

امروز استاندار کردستان از کشته شدن ۳ نفر در جریان اعتراضات شهرهای این استان خبر داده است.

برخی نیز مدعی کشته شدن یک دختر در کرمان شده اند. اورژانس این ادعا را رد کرد.

همچنین گفته شده از زمان آٰغاز این اعتراضات تاکنون ده ها نفر بازداشت شده‌اند. برخی شهروندان و ماموران نیز در این تجمعات زخمی شده‌اند.

روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس درباره تجمع معترضان در تهران نوشت: ... از ساعت ۱۷ امروز معترضین در دسته‌های ۲۰ الی ۳۰ نفره در تهران حوالی بلوار کشاورز تجمع کردند. شعار‌های این افراد همچون شب گذشته تند و ساختارشکنانه است.

براساس این گزارش از حدود ساعت ۱۸ تا حدود ساعت ۲۰ جمعیت در خیابان ولیعصر از میدان ولیعصر تا چهارراه تئاتر شهر متراکم‌تر بود.

پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور جمعیت را متفرق کرد و تعدادی از معترضین به خیابا‌ن‌ها و کوچه‌های اطراف رفتند.

حدود ساعت ۲۰:۱۵ در تقاطع جمالزاده بلوار کشاورز، اتوبوسی در وسط خیابان متوقف شد و ترافیک بسیار سنگینی شکل گرفت.

تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی شکسته شده و مسیر بند آمده است. شعار‌هایی همچون «بی شرف، نترسید ما همه باهم هستیم، مرگ بر دیکتاتور و ...» از معترضین شنیده می‌شود.

از حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تجمع محدود امروز با مداخله پلیس به پایان رسید. برخی لیدر‌ها توسط پلیس بازداشت شدند.

روایت ایسنا

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت: این تجمعات که در پی برخی فراخوان‌ها در فضای مجازی شکل گرفت، از حدود ساعت ۱۷ عصر سه‌شنبه ۲۹ شهریور در میدان ولی‌عصر، خیابان کریمخان زند، بلوار کشاورز و برخی خیابان‌های فرعی منتهی به خیابان ولی‌ عصر برگزار شد و تا ساعت ۲۱ ادامه یافت.

در این تجمعات که با اقداماتی نظیر آتش‌زدن سطل‌های زباله، مسدودکردن برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها، تخریب دستگاه‌های عابربانک و سردادن شعارهای تند همراه بود، پلیس سعی کرد با استفاده از گاز اشک‌آور و بازداشت برخی عوامل فضا را کنترل کند.

در برخی شهرهای دیگر هم تجمعات پراکنده‌ای گزارش شده است.

وزارت کشور برای هیچ یک از تجمعات این روزها مجوزی را صادر نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
39
3
قضیه کاملا بو دار هست مرگ مهسا امینی همراه شده با سفر به نیویورک ومی خواهند فشار بیاورند تا ایران تسلیم خواسته های انان شود
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
... این چه تحلیل آبکیه که دادی؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین