کد خبر: ۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:

اکثریت قاطع در افغانستان از اشغال ناراضی‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز سه‌شنبه در دیدار شفقت سعید سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری های دو کشور در منطقه تاکید کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی حل معضلاتی که در افغانستان مردم این کشور با آن مواجه‌اند و تهدیدهای امنیتی در منطقه را نیازمند همکاری صمیمانه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بیان کرد و افزود: «اکثریت قاطع در افغانستان از ادامه اشغال این کشور ناراضی‌اند و ایران و پاکستان می‌توانند با توجه به اهمیتی که در منطقه دارند با رایزنی با یکدیگر در حل مسائل این کشور بهترین کمک باشند».

وی حضور افغانستان با ثبات در منطقه را به نفع ایران و پاکستان عنوان کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری در زمینه ایجاد امنیت و ثبات با کشورهای منطقه است».

وی با اشاره به روند مذاکرات پیرامون خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند تاکید کرد: «با توجه به این‌که اجرایی شدن این پروژه به سود کشورهای منطقه خواهد بود، انتظار می رود طرفین جدیت بیشتری در نهایی شدن توافق از خود نشان دهند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات اخیر در کشور پاکستان اظهار امیدواری کرد این تحولات موجب ثبات کامل سیاسی در این کشور شود.

شفقت حسین سفیر پاکستان در تهران در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور را به نفع منطقه عنوان کرد و گفت: «ایران و پاکستان می توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صلح در منطقه ایفا کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین