کد خبر: ۷۹۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در بیانیه ای اعلام کرد:

بنا، بر اصل تک همسری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در پانصدو نود و سومین جلسه خود پس از بررسی لایحه حمایت از خانواده، در خصوص این لایحه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، شورای فرهنگی‌-‌اجتماعی زنان، ‌در این بیانیه آمده است: «ساختار خانواده در اسلام و فرهنگ ایرانی، بنابر اصل تک همسری است و حکم ازدواج مجدد در شریعت مقدس اسلام، استثنایی بر اصل است و حلالی است که با شرایط ذکر شده در قرآن کریم برای مردان واجد شرایط مجاز است». 

این بیانیه افزود: «لایحه «حمایت از خانواده» که با هدف پاسداری از نظام خانواده و دفاع از حقوق زنان، به عنوان مهم ترین رکن آن، توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم شده از اقدامات ارزشمند و حمایت‌گر قانونی برای خانواده است و نقش موثری در احقاق حقوق زنان و تسهیل در امر رسیدگی به دعاوی خانوادگی خواهد داشت». 

این بیانیه با اشاره به اینکه صراحت، دقت و جامعیت، از ویژگی های مثبت این لایحه است افزود: «ولی اضافه شدن مواد 23 و 25 از سوی دولت محترم به آن، گرچه با هدفی خیرخواهانه و به منظور قانونمند کردن ازدواج مجدد و ایجاد نظارتی قانونی بر آن، همچنین کنترل میزان مهریه در ازدواج دایم صورت می گیرد، اما پیامدهای نامطلوبی به همراه داشت و موجب نگرانی جامعه زنان و مردان شد». 

این بیانیه در ادامه افزود: «‌شورای فرهنگی اجتماعی زنان با توجه به مسوولیت خود در دفاع از حقوق زنان و حمایت از کیان خانواده، تک همسری را معیار اصلی ساختار خانواده متعادل دانسته و آن را بهترین بستر تحقق اراده الهی در تربیت و کمال انسان می داند». 

این بیانیه تاکید کرد: «مواد 23 و 25 نیازمند کارشناسی همه جانبه و دقیق تری است و لازم است برای سرعت بخشیدن به تصویب سایر مواد لایحه حذف شود». 

این بیانیه افزود: «ازدواج مجدد در نگاه جامع و عدالت محور اسلام به زندگی و کمال همه انسان ها مجوزی است برای خروج از بحران ها و پیشگیری از مشکلات و ناکامی های فردی و اجتماعی، اما عادی سازی و ترویج آن به عنوان حقی برای همه مردان، قطعا با زیرساختهای فرهنگی - اجتماعی و عاطفی مردم ما در تضاد بوده و تهدیدی علیه کیان مقدس خانواده و مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین ضروری است که براساس صلاحدید مجلس این امر در قالب لایحه یا طرحی همه جانبه ساماندهی و مدیریت شود».

شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در این بیانیه با ابراز تاسف از کم توجهی مسوولان در تهیه و تصویب آیین نامه های لازم در خصوص قانون مترقی "تسهیل در ازدواج دایم"، بر کاهش مشکلات و تنگناهای موجود برای بهره مندی میلیون ها جوان در آستانه ازدواج تاکید کرد . 

این شورا همچنین فعال کردن و تقویت "کار گروه ملی خانواده" مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را راه حلی اساسی بر این مهم دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین