کد خبر: ۷۹۵۸۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
آژانس دسترسی محدودی به تاسیسات هسته‌ای ایران دارد

گروسی: آماده تعامل مجدد با ایران هستیم

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب گفت که آماده تعامل مجدد با ایران هستیم.
گروسی: آماده تعامل مجدد با ایران هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروسی مدعی شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی محدودی به تاسیسات هسته‌ای ایران دارد اما ما آماده تعامل مجدد با ایران هستیم.

وی افزود: ما از ایران انتظار داریم که به ‌طور کامل اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به آژانس بدهد.

مدیرکل آژانس اتمی همچنین گفت که حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای در خاورمیانه برای صلح و امنیت بین‌المللی بسیار مضر خواهد بود.

گروسی در ادامه به موضوع اوکراین اشاره کرد و افزود: مذاکرات واقعی برای ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا با اوکراین و روسیه آغاز شده اما موضوع پیچیده‌ای است.

او ادامه داد: ما در حال کار بر روی ایجاد یک منطقه امن در مجاورت نیروگاه اتمی زاپوریژیا هستیم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره وضعیت نیروگاه زاپوریژیا با رافائل گروسی گفت وگو کرده بود.

لاوروف بر قصد مسکو برای ادامه همکاری نزدیک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور وادار کردن رژیم کی‌یف به توقف فوری گلوله‌باران زاپوریژیا و مناطق مجاور آن تاکید کرده بود.

زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از ماه مارس تحت کنترل نیروهای روسی درآمده است.

در حالی که مسکو و کی‌یف یکدیگر را به حمله به تاسیسات هسته‌ای متهم می کنند، نگرانی‌های بسیاری در مورد فاجعه هسته‌ای وجود دارد.

چندی پیش کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی گروسی از تاسیسات اتمی زاپوریژیا بازدید کردند. گروسی پس از بازدید در گزارشی به سازمان ملل درباره وضعیت خطرناک این نیروگاه هشدار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین