کد خبر: ۷۹۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
دانشگاه تهران پیشتر مجازی شدن کلاس ها را تکذیب کرده بود

کلاس‌های دانشگاه تهران مجازی شد

کلاس‌های درس دانشگاه تهران از ۲ تا ۷ مهرماه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
کلاس‌های دانشگاه تهران مجازی شد
آفتاب‌‌نیوز :

دانشگاه تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری کلاس‌های این دانشگاه از ۲ تا ۷ مهرماه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است که نظر به تعطیلات پیش رو و در اجرای دستورالعمل آموزش ترکیبی ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، تمام کلاس‌های دانشگاه تهران در مقاطع مختلف از روز شنبه دوم مهرماه تا پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و دانشجویان و اعضای هیات علمی طبق برنامه اموزشی از سامانه elearn.ut.ac.ir باید برای شرکت در کلاس‌های درس استفاده کنند.

در جریان تجمعات اعتراضی اخیر، اخباری مبنی بر غیرحضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه تهران در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس خود را تکذیب کرد.

روابط عمومی دانشگاه تهران نوشته بود: در پی انتشار شایعه مجازی شدن آموزش دانشگاه تهران که در فضای مجازی و برخی سایت‌ها منتشر شده است، تاکید می‌کند که آموزش در دانشگاه تهران به صورت حضوری آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی قبلی ادامه دارد و هیچ‌گونه تغییری در این برنامه‌ریزی اتفاق نیفتاده است.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پیامی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صادر شده بود، تاکید کرده بود: "جبران آسیب انکارناپذیری که تعطیلی مطلق آموزش حضوری در دوران شیوع کرونا بر فضای نشاط محیط علمی و همچنین کیفیت آموزش وارد آورد، همت مضاعف همه اجزای آموزش عالی را طلب می‌نماید. لکن دانشگاه تهران پیشگام ازسرگیری آموزش حضوری از فروردین ماه ۱۴۰۱ شد و تمام تلاش خود را برای شکسته شدن تعطیلی مطلق آموزش حضوری برداشت. در تجربه ازسرگیری آموزش حضوری در نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته، بسیاری از مشکلاتی که در نتیجه تعطیلی دو ساله آموزش حضوری بر فضای فیزیکی و نظام خدمت‌رسانی در حوزه دانشجویی حادث شده بود، احصا شده و در فرصت تعطیلات تابستانی به جبران نقایص و ارتقای بستر‌های خدمات دانشجویی اهتمام ورزیده شد. اکنون که سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱، اولین سال تحصیلی دانشگاه‌ها پس از تعطیلی دوران کرونا است که از همان ابتدای آن، سال تحصیلی با آموزش حضوری آغاز می‌شود، لازم می‌دانم یک نکته کلیدی در حوزه درهم‌تنیدگی آموزش، پژوهش و فناوری در رویکرد جدید دانشگاه تهران را با اعضای محترم هیأت علمی، دانشجویان گرامی، کارکنان سختکوش و مدیران دانشگاه درمیان گذاشته و آرزوی سال تحصیلی توأم با نشاط، موفقیت و پیروزی برای عزیزان داشته باشم. همزمان با بازآرایی ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که طی آن فرهنگ و عمل کارآفرینانه و همچنین بسترسازی برای غلبه رویکرد حل مسئله در نظام دانشگاهی تا دل دانشکده‌ها و واحد‌های آموزشی دانشگاه تهران آورده شده است، امید داریم که آمار حدود ۱۰ هزار طرح و پروژه تحقیقاتی که در قالب پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در دانشگاه تهران اجرا می‌شوند، خاصیت کاربردی به خود گرفته و دیگر کنج‌نشین قفسه کتابخانه‌ها نباشند. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین