کد خبر: ۷۹۶۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

رئیسی به تهران بازگشت

رئیس‌جمهور دقایقی قبل با استقبال معاون اول و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری وارد تهران شد.
رئیسی به تهران بازگشت
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این نشست و برگزاری برخی برنامه‌های جانبی دیگر، دقایقی قبل با استقبال معاون اول و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری وارد تهران شد.

رئیسی در سفر به نیویورک پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شرکت و سخنرانی در اجلاس تحول آموزش در سازمان یونسکو، دیدار با برخی رهبران ادیان، دیدار با متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور صبح امروز به وقت ایران، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرده بود.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور بولیوی، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر عراق، رئیس جمهور سوئیس، نخست وزیر لبنان، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فنلاند، رئیس جمهور صربستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور زیمبابوه و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک در ادامه تلاش‌ها برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» انجام شد.

رئیس جمهوری بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی به محض ورود به نیویورک در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم تحول در آموزش بدون توجه به خانواده، عدالت و معنویت میسر نخواهد بود، گفت: ایران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را با ابتناء به فلسفه تربیتِ ایرانی- اسلامی و بدون اتکا به رویکرد‌های تک بعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین برای نخستین بار در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافت.

نخستین حضور رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل با ابتکار ویژه وی و بالا بردن تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود که به سرعت به خبر مهمی تبدیل شد تا بار دیگر جهان شاهد جنایت آمریکا و قاطعیت ایران در پیگیری این جنایت باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین