کد خبر: ۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶

کارخانه قند بردسیر در آستانه ورشکستگی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در حالیکه از مدتها پیش برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس نسبت به تبعات سنگین ورود شکر به کشور توسط دولت هشدار داده بودند یک مقام مسئول اعلام کرد که کارخانه قند بردسیر در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان، رییس سازمان كار و امور اجتماعی استان كرمان گفت: «كارخانه قند بردسیر به دلیل بدهی معوقه ‪ ۱۲۰‬میلیارد ریالی به بانكها و نبود مسوولیت پذیری از سوی هیات مدیره در شرف تعطیلی است». 

منصوری اظهار داشت: «برای ادامه فعالیت كارخانه قند بردسیر با پیگیری این سازمان مبلغ پنج میلیارد ریال وام در نظر گرفته شد كه هیات مدیره از گرفتن این تسهیلات امتناع می‌ورزد. رییس سازمان كار و امور اجتماعی استان كرمان تنها راه فعال ماندن این واحد تولیدی را فروش املاك تحت تصرف آن دانست». 

در همین حال فرماندار شهرستان بردسیر نیز گفت: «كارخانه قند این شهرستان با ‪ ۵۰‬سال سابقه كار برای ‪ ۷۳۰‬نفر شغل ایجاد كرده است».

کمبود چغندر قند و نیشکر در سال جاری باعث می شود امسال از دو کارخانه تولید شکر، یک کارخانه فعالیت کند و نیمی دیگر از کارخانجات به حالت غیرفعال درآیند. 

واردات بی رویه شکر در سال‌های گذشته و ورود شکرهای خارجی به بازار، عدم فروش تولید داخل را در پی داشت. 

انبارشدن شکرهای داخلی موجب کاهش نقدینگی کارخانجات و در نتیجه پرداخت نشدن طلب چغندرکاران که در سال 85، شش میلیون و 600 هزار تن چغندر تولید کرده اند، شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین