کد خبر: ۷۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

انتقاد مربی پیشین تیم ملی کشتی از انحصار و محدودیت

با وجود نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابتهای جهانی، هنوز انتقاداتی از عملکرد بعضی از ملی پوشان وجود دارد.
انتقاد مربی پیشین تیم ملی کشتی از انحصار و محدودیت
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اواخر ماه گذشته موفق شد با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان دست یابد. این در حالی بود که تیم‌های روسیه و بلاروس در این دوره از مسابقات غیبت داشتند و تیم کشورمان تنها در کورس قهرمانی با تیم قدرتمند آمریکا جاماند و بر سکوی دوم ایستاد.

در این دوره از رقابتها رحمان عموزاد و کامران قاسم پور در اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی در اوزان ۶۱، ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم مدال نقره گرفتند و یونس امامی و امیرحسین زارع هم در اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

هر چند نتایج برخی از کشتی‌ها از جمله فینال کامران قاسمپور و رحمان عموزاد با رقبای آمریکایی خود سرشار از غرور و افتخار بود، اما ناکامی آزادکارانی همچون حسن یزدانی و امیر حسین زارع به مذاق علاقمندان و اهالی کشتی خوش نیامد و حسرت بزرگی بر دل آنان گذاشت.

در همین راستا تقی اکبرنژاد مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با انتقاد از تیمی که می‌توانست در غیاب روس‌ها قهرمان جهان شود، اظهار داشت: در رقابتهای جهانی امسال خبری از کشتی گیران قدرتمند روسیه نبود و غیبت این نفرات مسیر ما را برای رسیدن به قهرمانی هموارتر می‌کرد. روس‌ها ۵۰ درصد کشتی دنیا هستند و ما می‌توانستیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم. متأسفانه اینگونه نشد و تیم ما در رقابت با مدعیان آمریکایی از رسیدن به قهرمانی جهان بازماند. ما در رقابتهای جهانی سال گذشته در نروژ در با وجود غیبت بسیاری از کشتی‌گیران بزرگ دنیا به دلیل المپیک، توانستیم ضمن حضور تیم روسیه به عنوان سومی جهان برسیم. امسال که روس‌ها از مسابقات محروم بودند به سکوی قهرمانی جهان نزدیکتر بودیم که اینچنین نشد.

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد امید کشورمان در خصوص شکست تلخ حسن یزدانی در دیدار فینال برابر دیوید تیلور آمریکایی نیز گفت: وقتی ما از مدتها قبل می‌دانستیم یزدانی باید در برابر حریف اصلی و دیرینه خود یعنی نام دیوید تیلور کشتی بگیرد چرا فرایند آنالیز را زودتر شروع نکردیم. ما باید از یکسال قبل تمامی مبارزات رقبای او را آنالیز می‌کردیم و کارهایی که نیاز بود به کشتی حسن یزدانی اضافه می‌شد. متأسفانه کاری که برای حسن یزدانی انجام شد واقعاً چیز خاصی بود و به نظر من اگر یزدانی در شهر خودش تمرین می‌کرد بسیار بهتر نتیجه می‌گرفت.

وی ادامه داد: امیرحسین زارع هم در سنگین وزن می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد. اختلاف امتیاز او با تمامی حریفانش بالا بود و این نشان از توانایی‌های کافی او برای قهرمانی داشت، اما به لحاظ روحی و روانی با او کار نشده بود و قطعاً او با آمادگی صد درصدی می‌توانست حریفش را شکست دهد. نخودی هم در فینال نشان داد همان کشتی گیر سال قبل مانده و حرکت روند رو به جلویی نداشته؛ سرلک هم با شکست برابر حریف چینی نشان داد حرکت رو به عقبی داشته و مثل محمدحسین محمدیان و شکست برابر اسنایدر امریکایی از روحیه خوبی در مسابقات جهانی برخوردار نبوده است.

اکبرنژاد با تاکید بر اینکه باید نحوه برگزاری مسابقات انتخابی و همچنین تاکتیک و آنالیز کشتی‌گیران بیشتر مورد توجه کارد فنی باشد گفت: مسابقات انتخابی هم باید مثل رقابتهای جهانی با حضور پرتعداد مدعیان و به‌صورت دوره‌ای برگزار شود تا در نهایت بهترین و آماده‌ترین کشتی‌گیر به عنوان ملی پوش راهی مسابقات مهم بین المللی شود.

وی در پایان با انتقاد شدید از مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد هم گفت: واقعاً نمی دانم محسن کاوه کجای کشتی ماست که در تمامی رده‌ها از نوجوانان و جوانان گرفته تا تیم امید و بزرگسالان و رقابتهای لیگ حضور دارد؟ کشتی نباید محدود به چند نفر خاص باشد و همه چیز را برای خودشان بردارند. تجربه نشان داد اگر از تمام ظرفیت‌های در کشتی استفاده شود قطعاً نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین