کد خبر: ۷۹۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

شروع فعالیت مرز تجاری مهران بعد از ۲۰ روز وقفه

مدیرکل گمرکات ایلام: بعد از ۲۰ روز توقف برنامه‌های تجاری این گمرک، از دوم مهرماه فعالیت گمرک مهران از سر گرفته شده و این گذرگاه تجاری آماده پذیرش تجار و بازرگانان و کالا‌های آن‌ها است.
شروع فعالیت مرز تجاری مهران بعد از ۲۰ روز وقفه
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت گمرک مهران بعد از ۲۰ روز وقفه به علت برگزاری راهپیمایی اربعین از سرگرفته شد.

روح الله غلامی اظهار داشت: با شروع فعالیت دوباره گمرک مهران حدود ۷ هزار تن کالا درقالب ۳۰۰ کامیون وارد مرز مهران شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی روز یکشنبه نیروهای گمرک درحال منطقه بندی محل تخلیه و ترخیص کالاها هستند تا از فردا (دوشنبه) خروج کامیون ها از مرز مهران به سمت عراق انجام شود.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: بعد از ۲۰ روز توقف برنامه های تجاری این گمرک، از دوم مهرماه فعالیت گمرک مهران از سر گرفته شده و این گذرگاه تجاری آماده پذیرش تجار و بازرگانان و کالاهای آنها است.

غلامی ادامه داد: نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۸۳ هزارتن کالا به ارزش ریالی ۷۳۴ میلیون دلار از مرز مهران صادر شد که این میزان کالا از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزی ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

در اربعین امسال افزون بر ۷۰ درصد معادل سه میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز مهران تردد کردند.

کوتاهی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهران را به اصلی و مهمترین گذرگاه زمینی کشور برای ورود به خاک عراق تبدیل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین