کد خبر: ۷۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

بریتانیا قوانین مهاجرت را تغییر می‌دهد؟

بریتانیا طرح‌های ویزا برای کاهش کمبود نیروی کار را بررسی می‌کند.
بریتانیا قوانین مهاجرت را تغییر می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

 نخست‌وزیر بریتانیا - لیز تراس - قرار است، بازنگری اساسی در سیستم ویزا بریتانیا برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار در صنایع کلیدی آغاز کند.

به گزارش بیزنس، نخست‌وزیر بریتانیا قرار است با ایجاد تغییراتی در «فهرست کمبود مشاغل» برخی از همکاران خود در کابینه ضد مهاجرت را به چالش بکشد و به صنایع خاصی اجازه دهد کارکنان بیشتری مانند مهندسان پهنای باند از خارج کشور بیاورند.

در این گزارش به نقل از یک مقام داونینگ استریت، آمده است که این بررسی همچنین می‌تواند کاهش الزامات صحبت کردن به زبان انگلیسی در برخی بخش‌ها را تایید کند تا کارگران خارجی بیشتری وارد کشور شوند.

کواسی کوارتنگ - وزیر دارایی بریتانیا - روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره این ایده که قوانین مهاجرت ممکن است تسهیل شود؟ به بی‌بی‌سی گفت: «این در مورد تسهیل قوانین نیست؛ تمام نکته در مورد بحث برگزیت است و بر این اساس باید مهاجرت را به گونه‌ای کنترل کنیم که برای بریتانیا کارساز باشد».

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاغل بیشتری به فهرست افرادی که می‌توانند وارد شوند اضافه می‌شود؟ گفت: وزیر کشور همانطور که روز جمعه اعلام کرده بود، در هفته‌های آینده این مورد به‌روزرسانی خواهد کرد.

وزیر کشور در چند هفته آینده بیانیه‌ای ارائه خواهد کرد که ما باید اقتصاد را رشد دهیم.

تراس در اوایل این ماه به قدرت رسید اما پس از مرگ ملکه الیزابت، فرصت کمی برای بیان دیدگاه خود برای کشور پیدا کرد.

وی در طول سفر هفته گذشته خود به نیویورک گفت که آماده است تصمیمات جدیدی اتخاذ کند، زیرا دولت به دنبال تحریک رشد اقتصادی است.

فایننشال تایمز در گزارش خود همچنین اعلام کرد که دولت بریتانیا قرار است سقف کارگران فصلی خارج از کشور که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین