کد خبر: ۷۹۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

دادستان قزوین: برخی دستگیرشدگان سوابق متعدد کیفری دارند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخی از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در قزوین دارای سوابق متعدد کیفری هستند و به صورت مستقیم هدایت تجمعات را برای تخریب اموال عمومی و مقابله با نیروی‌های انتظامی را عهده‌دار بودند، که شناسایی و دستگیر شدند و بدون شک دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سرکرده در این تجمعات غیرقانونی فعالیت داشتند برخورد قاطع، بدون اغماض و بازدارنده خواهد کرد.
دادستان قزوین: برخی دستگیرشدگان سوابق متعدد کیفری دارند
آفتاب‌‌نیوز :

حسین رجبی در حاشیه بازدید شبانه از بازداشتگاه دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: دادستانی نسبت به نحوه و محل نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به صورت مستمر نظارت دارد و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم تا بر اساس دستورالعمل رعایت حقوق متهمین تحت نظر با آن‌ها رفتار و ضوابط و مقررات مربوط به حقوق متهمین تأمین شود.

وی افزود: بسیاری از دستگیرشدگان فاقد سابقه کیفری هستند و بر اساس اظهارات آن‌ها تحت هیجانات و تحریک برخی افراد قرار گرفته و در این اغتشاشات حضور یافته‌اند و قطعاً وضعیت آن‌ها طی چند روز آینده مشخص و زمینه آزادی‌شان با تأمین قرار مناسب فراهم خواهد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: برخی از دستگیرشدگان نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و به صورت مستقیم هدایت تجمعات را برای تخریب اموال عمومی و مقابله با نیروی های انتظامی را عهده‌دار بودند، که شناسایی و دستگیر شدند و بدون شک دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سرکرده در این تجمعات غیرقانونی فعالیت داشتند برخورد قاطع، بدون اغماض و بازدارنده خواهد کرد و پرونده اینگونه افراد سریعاً تکمیل و جهت صدور حکم قضایی به دادگاه ارسال می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رجبی تأکید کرد: قضات ویژه رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان در دادسرای قزوین تعیین و همکاران قضایی به صورت شبانه‌روزی در حال رسیدگی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد و چهره‌ها نیز در فضای مجازی با انتشار مطالب تحریک‌آمیز از اقدامات اغتشاشگران حمایت و آن‌ها را ترغیب به ادامه اقدامات خرابکارانه خود می‌کردند و قطعاً این افراد نیز تحت رصد قرار دارند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین